Hema lanceert 'biografie' van een bord, onderbroek en handdoek

Hema lanceert 'biografie' van een bord, onderbroek en handdoek
  • Bureaus
  • 26 mei 2021 @ 11:43
  • 12932 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

De producten van Hema gaan dag in dag uit mee, jarenlang. En die producten hebben allemaal een verhaal. Dat moet de nieuwe campagne van de warenhuisketen, ontwikkeld door Alfred, duidelijk maken.

Met andere woorden: bij Hema krijgt de consument waar voor zijn geld. In de campagne ligt de nadruk op 'value for money', aldus Hema. Het uitgangspunt is niet de prijs, maar de meerwaarde die je voor die prijs bij Hema krijgt.

Claartje van Meeuwen, senior campaign marketeer bij Hema, zegt: 'Onze missie is om het dagelijks leven beter, makkelijker en leuker te maken. Dat doet Hema al bijna 95 jaar lang door producten met een goed ontwerp, van goede kwaliteit en tegen een scherpe prijs aan te bieden. Het belangrijkste is dat onze producten jarenlang meegaan. We ontwerpen, bedenken, maken en testen alles zelf en garanderen op die manier de kwaliteit. 'Waar voor je geld' is niet voor niets al jarenlang een belangrijke pijler van het Hema-merk.'

‘Onze Hema’

'Hema maakt geen wegwerpproducten, maar spullen die jarenlang, dag in dag uit, in heel veel huishoudens gebruikt worden', aldus Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred, het vaste reclamebureau van Hema. 'Deze campagne laat je voelen wat die borden, handdoeken en onderbroeken al die jaren meemaken. Zo benadrukken we niet alleen de functionele meerwaarde, maar ook de emotionele meerwaarde. We hebben allemaal Hema-producten in huis, die echt onderdeel van ons leven zijn geworden. Dat is een van de redenen dat wij ons als Nederlanders zo verbonden voelen met 'onze' Hema.'

De campagne draait om het levensverhaal van een bord, onderbroek en handdoek. De 'biografieën' worden verteld in online video's van 20 seconden, met daarnaast '6 seconden versies' voor social advertising. Verder wordt de campagne uitgerold op de radio, social media en op de winkelvloer. De campagne loopt naast Nederland ook in België. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken