Jumbo en Snollebollekes lanceren sportzomercampagne

Jumbo en Snollebollekes lanceren sportzomercampagne
  • Bureaus
  • 19 mei 2021 @ 08:21
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnes

In de nieuwe sportzomercampagne van Jumbo wordt Snollebollekes -gehuld in juichcape- ingezet als aanvoerder van de 'Oranje superfans'. De campagne, ontwikkeld door Alfred, draait om 'het in beweging krijgen van Nederland.'

De campagne wordt onder het motto 'Jumbo, supporter van Superfans' uitgerold op televisie, radio, outdoor, print en social media.

In de tv-commercial zien en horen we de Brabantse artiest Snollebollekes die zijn superhit annex juichlied 'Links Rechts' zingt. Met 'oneindig enthousiasme' wordt iedereen aangestoken om verantwoord mee te juichen, zo ook de bekende Jumbo-familie. Er vormt zich een legioen van Oranjefans achter Snollebollekes die -inderdaad-  van links naar rechts gaan, gehuld in juichcape, die vanaf vandaag exclusief bij Jumbo verkrijgbaar is, aldus de supermarktketen.

Samen juichen

Rob Kemps (echte naam Snollebollekes) kan niet wachten tot de sportzomer van start gaat: 'Geen land kan juichen zoals ons Oranjelegioen dat kan. Dat is ook de insteek van de speciale oranje uitvoering van 'Links Rechts': of het nu gaat om het EK Voetbal, Max in de Formule 1, de renners tijdens de Tour of de Olympische sporters. Nederlanders juichen altijd samen. Omdat dit niet helemaal mogelijk is door de maatregelen, brengen we dit jaar het feest naar de mensen toe. Ik hoop heel Nederland enthousiast te krijgen met ons mee te juichen.'

De campagne draait dus om het in beweging krijgen van heel het land, vult Edward van de Ridder, head of strategy bij verantwoordelijk bureau Alfred, aan. 'Daarvoor hebben we met Snollebollekes en de Oranje-juich-hit natuurlijk een ijzersterk wapen in handen. Deze sportzomer gaat dan ook álles van links naar rechts bewegen, van de Jumbo-familie tot de Jumbo-BBQ-worstjes.'

Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken