Monkey Inside groeit uit tot drie bureaus

Monkey Inside groeit uit tot drie bureaus
  • Bureaus
  • 12 mei 2021 @ 08:49
  • 11240 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Monkey Inside heeft de extra vraag benut om nog twee gespecialiseerde bedrijven op te richten: Click the Monkey en Release the Monkey. Samen vormen ze The Monkey Network.

Vlak voor de start van het jaar van de aap, 2016, ging founding ‘monkey’ René van Dijk (zie foto) voor het eerst vanuit Monkey Inside undercover bij bedrijven en organisaties op zoek naar hun ‘monkey inside’ – ofwel hun cultuur. Hij had al een aantal jaren ervaring met het undercover gaan en gebruikte die ervaring als basis voor zijn nieuwe onderneming. De undercover-zoektochten resulteren in een eigen merkverhaal en positionering voor uiteenlopende B2B-opdrachtgevers. Voor de vertaling van het merkverhaal in creatieve middelen werkt hij samen met specialisten – ‘monkeys’ – uit zijn omvangrijke netwerk.

Click the Monkey

Het afgelopen jaar zag Monkey Inside de vraag groeien en tegelijk veranderen. Van Dijk: ‘Undercover gaan bij bedrijven ging natuurlijk nauwelijks tijdens de lockdown, maar er was des te meer vraag naar advies en hulp op het digitale vlak. Daarom hebben we Click the Monkey opgericht als B2B-specialist voor Search & WordPress-websites, LinkedIn-contentplanning, contentproductie en e-mailmarketing.’

Release the Monkey

B2B-live-activatiespecialist Release the Monkey is opgericht met het oog op het einde van de lockdown. Release the Monkey bedenkt en produceert beursstands, evenementen, pr-acties en sponsoractivaties voor bedrijven die een merkstatement willen maken. Het samenbrengen van de drie gespecialiseerde bedrijven en de samenwerking met meer dan 320 gespecialiseerde monkeys vloeit logisch voort uit de missie en de visie die Van Dijk op het marketingcommunicatie vak heeft. ‘Vanuit The Monkey Network en de drie bureaus committeren we ons aan het gehele traject van onderdompeling in je organisatie tot en met het plaatsen van je LinkedIn-posts of het controleren van de elektriciteitsaansluitingen van je beursstand.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken