BEA Interactive kiest Vertigo 6

BEA Interactive kiest Vertigo 6
  • Bureaus
  • 10 jun 2021 @ 17:11
  • 15973 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Gamification

BEA Interactive, de sectorfederatie van videogame-uitgevers en -platformen in België, heeft Vertigo 6 gekozen als PR- en marketingbureau. Vertigo 6 verzorgt vanaf nu PR en marketing voor Speel het Slim en Jouez Malin.

Dit zijn consumentenwebsites waar (groot)ouders en verzorgers tips krijgen over onder andere het maken van afspraken over gamen en het instellen van beveiligingen, zoals leeftijds-, bestedings- en tijdslimieten.

BEA Interactive richt zich met de websites op een mainstream publiek van (groot)ouders en verzorgers van gamende kinderen, waarbij mainstream-, lifestyle- en gamegerichte communicatie worden gecombineerd.

Veel medewerkers van Vertigo 6 hebben zelf bij game-uitgevers gewerkt en het bureau werkt ook voor onder andere Electronic Arts, Jagex, Bungie en Koch Media, dat merken als Capcom, Codemasters en THQ Nordics vertegenwoordigt. David Verbruggen, General Manager bij BEA Interactive: ‘Onze consumentenwebsites geven (groot)ouders en verzorgers de houvast en kennis die zij nodig hebben om kinderen op een verantwoorde en veilige manier te laten gamen. Door Vertigo 6 als PR- en marketingpartner in te schakelen, kunnen wij onze boodschap overbrengen aan een groter publiek.’'

Gamegedrag monitoren

Ferry Brands, Marketing & PR Director bij Vertigo 6, kijkt uit naar de samenwerking: ‘De Speel het Slim / Jouez Malin-websites zijn opgezet met een fantastisch doel. Wij merken dat veel ouders en verzorgers niet op de hoogte zijn van de hulpmiddelen die beschikbaar zijn vanuit de gamesector om het gamegedrag van kinderen te monitoren. Door hen bewust te maken van de vele tools die zij eenvoudig kunnen gebruiken, kunnen we kinderen en ouders gezamenlijk laten kijken naar manieren om videogames op een gezonde manier onderdeel te laten zijn van hun leven. Namens Vertigo 6 zijn wij vereerd om deze boodschap bij meer ouders en verzorgers over te mogen brengen en de impact van de websites te vergroten.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken