Bureau Herc werft ex-strateeg van Dawn en talent bij Code d'Azur en Indie

Bureau Herc werft ex-strateeg van Dawn en talent bij Code d'Azur en Indie
  • Bureaus
  • 16 jun 2021 @ 08:55
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • RecruitmentPersonalia

Herc breidt verder uit met een nieuwe strategy director die hiervoor o.a. werkte bij Dawn, een CSD van Code d'Azur en een nieuwe art director van Indie. Namelijk: Annabelle Klop, Maarten Nefkens en Timo ter Braak (foto).

'Met strategy director Maarten Nefkens, art director Timo ter Braak en client service director Annabelle Klop en eerder head of design Vincent Sapthu, Head of Production Levi Rijper en managing director Margriet de Kroon begint het raamwerk, het grotere verhaal van Herc zakelijk steeds meer vorm te krijgen, stelt het bureau uitdagend. 'En daar zal het qua versterkingen niet bij blijven de komende zomer... laat staan dit jaar.'

Een hele eigen visuele wereld
Om te beginnen versterkt het creatieve bureau zich met art director Timo ter Braak. Emilio de Haan, founder & executive creative director Herc, partner Ace, Gouden Zaag-winnaar en Cannes Lions-jurylid: ‘Timo kennen we al van voor zijn tijd bij Indie, van Vice. Hij is een design gedreven art director, met een hele goede smaak. Heeft één been in de skatewereld, één been in de reclamewereld, en is ook mede-eigenaar van fashion brand Modern Sperm. Timo brengt een hele eigen visuele wereld mee, een rijke toevoeging aan onze creatieve vloer.’

Ratio bij het buikgevoel
Rogier de Bruin, founder & executive creative director Herc en partner Ace, over strategy director Maarten Nefkens die eerder bij ondermeer Dawn werkte: ‘Maarten is een van de weinige senior strategen die echte, klassieke wetenschappelijke merkstrategie combineert met kennis van en voorliefde voor moderne cultuur. Hij weet wat klanten nodig hebben om een sterk merk te zijn, te worden, en op lange termijn te blijven. Hij heeft oog voor te tijdgeest, voor het nu, voor de trends en hypes, maar ook voor de grotere systemen en bewegingen. Maarten voegt ratio toe aan het buikgevoel van Herc.'

'Onszelf en klanten verder brengen'
Margriet de Kroon, managing director Herc, licht de komst van Annabelle Klop -die van Code d’Azur komt- toe: ‘Annabelle brengt veel ervaring mee vanuit de bureauwereld, heeft kennis van de markt en uitgebreide (internationale) merkervaring, wat heel fijn is omdat we juist ook veel collega’s hebben met een ander cv. Ze heeft een hele ondernemende mindset die perfect past bij de cultuur die we belangrijk vinden bij Herc. Bovendien vinden we het interessant dat ze ook een achtergrond heeft in de kunstsector en kunstgeschiedenis heeft gestudeerd, dat past ook goed bij ons.'

Sterke basis
'In combinatie met de aanwezigheid van Maarten kunnen we klanten inhoudelijk nog meer adviseren en echt verder brengen', vervolgt De Kroon, 'Annabelle vormt de sterke basis voor ons accountteam, dat we de komende periode verder uit zullen gaan bouwen. Net als de rest van het team. Daarnaast betrekken we vanaf 1 juli 2021 een nieuw pand in het centrum van Amsterdam en is na de Duitse bezorgservice Gorillas foodmerk No Fairytales er kortgeleden als klant bijgekomen. We groeien ondertussen vrolijk door.’
(PvWK, portret boven : Kirwin Lonwijk)

Over Herc
'Herc is in 2018 opgericht door Emilio de Haan en Rogier de Bruin en verantwoordelijk voor veelbekroonde campagnes voor Tele2, YoungCapital, G-Star, HP en Redline (BMX-fietsen). De magie van Herc ligt in het creëren van reclame die aanvoelt als entertainment. Door merken te verbinden met populaire cultuur, maakt Herc merken populairder.  Sinds begin dit jaar maakt Herc onderdeel uit van Ace, "a family of leading agencies on a mission to make impact", en heeft het de ambitie om een creative force te worden en versneld te groeien, zodat steeds meer consumenten zichzelf ook in advertising zullen herkennen. Meer info klik hier en hier.'

(bron: Herc)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken