Reclameveteranen starten Wisbrun Eastwood
- Bureaus
- 24 jun 2021 @ 08:21
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieOnderzoek
- 24 jun 2021 @ 08:21
- Peter van Woensel Kooy
Marc Oosterhout en Ralph Wisbrun koppelen met hun nieuwe bedrijf 'Wisbrun Eastwood' ervaring aan strategische denkkracht, met als doel om merken, organisaties en bedrijven te helpen om hun positionering scherp te stellen.
Oosterhout legt daarbij de nadruk op merkstrategie en Wisbrun op commerciële strategie. De heren stellen geen nieuw reclamebureau te willen beginnen. Volgens de Kamer van Koophandel is het doel van hun BV 'het uitoefenen van een adviespraktijk'. Oosterhout blijft ook als adviseur betrokken bij zijn oude bureau N=5. Oosterhout schitterde recent in MarketingTribune met zijn publicaties over merkidentiteiten die uit theses en antitheses sterker worden. Wisbrun voerde jarenlang succesvol JWT Amsterdam aan als md en eerder bureau Ubachs Wisbrun. Hij startte bij PPGH/Moussault, dat later zou samengaan met JWT. Marc Oosterhout behoort tot de founding fathers van bureau N=5. Beiden waren eerder o.m. voorzitter van de VEA (nu VIA), Oosterhout leidt nog steeds het SIRE-bestuur. Ze nemen kortom aardig wat reclame-ervaring mee.
In november 2020 opgericht
Wisbrun en Oosterhout zeggen met hun nieuwe initiatief Wisbrun Eastwood 'marketeers te willen helpen om hun de weg te vinden in een wereld waarin alles lijkt te draaien om digitalisering, data en technologie'. Hun expertise kan daartoe vanaf nu worden ingehuurd. De besloten vennootschap Wisbrun Eastwood is sinds 7 november 2020 gevestigd op Leidseplein 29 te Amsterdam, meldt Graydon, waar voorheen JWT zetelde. 'Wij gaan op zoek naar de raison d’ d’être van een organisatie. Het vinden van de ziel, dat is de kunst van positioneren', beloven de oprichters.
(PvWK, foto geboorte: Alex Hockett /Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing