War Child lanceert 'Bang voor monsters'-campagne

- Bureaus
- 7 jun 2021 @ 14:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 7 jun 2021 @ 14:18
- Lucas Boon
Er zijn kinderen die denken dat monsters bestaan, maar er zijn ook kinderen die het zeker weten. Voor hen lanceert War Child in samenwerking met Wunderman Thompson een nieuwe campagne genaamd ‘Bang voor monsters’.
De muziek wordt ingezongen door Chef'Special, tevens ambassadeur van War Child, dat voor de gelegenheid het nummer 'Afraid of the dark' uitbracht. Ook werkten bureaus AMP Amsterdam, The Sonic Branding Company en PinkRabbit mee aan de campagne, die wordt uitgerold op social media, radio en in outdoor.
Echt oorlogsgeweld
Kinderen in oorlogsgebieden liggen vaak wakker en kijken het gevaar 's nachts recht in de ogen. War Child wil de angsten van deze kinderen wegnemen, zodat zij weer rustig kunnen slapen. 'Wij kunnen ons dat moeilijk voorstellen in Nederland, maar ook onze kinderen hebben angsten. Dat gevoel zorgt voor herkenning. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een fictief monster en echt oorlogsgeweld. We hopen op deze manier duidelijk te maken hoe belangrijk het werk van War Child is', zegt Chris Sant, creative director van Wunderman Thompson.
Ernst Suur, directeur marketing & fundraising van War Child, zegt: 'Er groeien 160 miljoen kinderen op in conflictgebieden; zij zijn doodsbang voor het monster dat oorlog heet. We weten dat één op de vijf kinderen die een oorlog meemaakt, daar last van blijft houden. Het zorgt voor onzichtbare littekens. Daar willen we met deze campagne iets aan doen.'
Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Stoov op zoek naar de échte koukleum
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
Laatste Nieuws
- Maaike Preuninger en Jasper Boon in... 01-02-2023
- Dept breidt uit met Adobe-specialist... 01-02-2023
- Considerationlist SAN New Kids On... 01-02-2023
- TBWA\Neboko versterkt team met... 01-02-2023
- Marlon von Franquemont en Reinier... 01-02-2023
- Nieuwe campagne 'Share the Luve' van... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day