War Child lanceert 'Bang voor monsters'-campagne

- Bureaus
- 7 jun 2021 @ 14:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 7 jun 2021 @ 14:18
- Lucas Boon
Er zijn kinderen die denken dat monsters bestaan, maar er zijn ook kinderen die het zeker weten. Voor hen lanceert War Child in samenwerking met Wunderman Thompson een nieuwe campagne genaamd ‘Bang voor monsters’.
De muziek wordt ingezongen door Chef'Special, tevens ambassadeur van War Child, dat voor de gelegenheid het nummer 'Afraid of the dark' uitbracht. Ook werkten bureaus AMP Amsterdam, The Sonic Branding Company en PinkRabbit mee aan de campagne, die wordt uitgerold op social media, radio en in outdoor.
Echt oorlogsgeweld
Kinderen in oorlogsgebieden liggen vaak wakker en kijken het gevaar 's nachts recht in de ogen. War Child wil de angsten van deze kinderen wegnemen, zodat zij weer rustig kunnen slapen. 'Wij kunnen ons dat moeilijk voorstellen in Nederland, maar ook onze kinderen hebben angsten. Dat gevoel zorgt voor herkenning. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een fictief monster en echt oorlogsgeweld. We hopen op deze manier duidelijk te maken hoe belangrijk het werk van War Child is', zegt Chris Sant, creative director van Wunderman Thompson.
Ernst Suur, directeur marketing & fundraising van War Child, zegt: 'Er groeien 160 miljoen kinderen op in conflictgebieden; zij zijn doodsbang voor het monster dat oorlog heet. We weten dat één op de vijf kinderen die een oorlog meemaakt, daar last van blijft houden. Het zorgt voor onzichtbare littekens. Daar willen we met deze campagne iets aan doen.'
Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen...
- Letterlijk Black Friday voor Buutvrij for life
- Lang zal ze niet leven: 3FM in actie tegen ALS
- Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw...
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
- Kinderplatform Super Chill kiest voor September
Laatste Nieuws
- Koninklijke Metaalunie kiest Omnicom... 05-12-2023
- Mr Fox nieuwe bureau voor... 05-12-2023
- Tomorrowmen neemt Rocket Digital over05-12-2023
- P3 Group ontwikkelt game experience... 05-12-2023
- Koninklijke Euser geeft echte... 04-12-2023
- McDonald's transformeert app tot... 01-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala