War Child lanceert 'Bang voor monsters'-campagne
- Bureaus
- 7 jun 2021 @ 14:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 7 jun 2021 @ 14:18
- Lucas Boon
Er zijn kinderen die denken dat monsters bestaan, maar er zijn ook kinderen die het zeker weten. Voor hen lanceert War Child in samenwerking met Wunderman Thompson een nieuwe campagne genaamd ‘Bang voor monsters’.
De muziek wordt ingezongen door Chef'Special, tevens ambassadeur van War Child, dat voor de gelegenheid het nummer 'Afraid of the dark' uitbracht. Ook werkten bureaus AMP Amsterdam, The Sonic Branding Company en PinkRabbit mee aan de campagne, die wordt uitgerold op social media, radio en in outdoor.
Echt oorlogsgeweld
Kinderen in oorlogsgebieden liggen vaak wakker en kijken het gevaar 's nachts recht in de ogen. War Child wil de angsten van deze kinderen wegnemen, zodat zij weer rustig kunnen slapen. 'Wij kunnen ons dat moeilijk voorstellen in Nederland, maar ook onze kinderen hebben angsten. Dat gevoel zorgt voor herkenning. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een fictief monster en echt oorlogsgeweld. We hopen op deze manier duidelijk te maken hoe belangrijk het werk van War Child is', zegt Chris Sant, creative director van Wunderman Thompson.
Ernst Suur, directeur marketing & fundraising van War Child, zegt: 'Er groeien 160 miljoen kinderen op in conflictgebieden; zij zijn doodsbang voor het monster dat oorlog heet. We weten dat één op de vijf kinderen die een oorlog meemaakt, daar last van blijft houden. Het zorgt voor onzichtbare littekens. Daar willen we met deze campagne iets aan doen.'
Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing