'Womb pain stories' grote winnaar Cannes 2021
- Bureaus
- 26 jun 2021 @ 15:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingCannesCreatieMarketing
- 26 jun 2021 @ 15:19
- Peter van Woensel Kooy
Het vooral per stream verlopen Cannes Lions festival leverde een matige Nederlandse oogst op: slechts 3x zilver en 4x brons. Ogilvy Social.Lab, MediaMonks en Sizzer hielden onze eer hoog. Juryfavoriet is 'Womb pain stories', bekijk de casefilm hier.
De baanbrekende campagne 'Womb pain stories' van het Britse AMV BBDO nodigde alle vrouwen uit om hun 'buikpijnen', miskramen en andere ervaringen te delen, wat leidde tot een lawine aan reacties op socials, tot veel nieuw begrip en zelfs een 'pijn woordenboek' over iets dat veel te lang onbespreekbaar leek.
Winnende serie Lions
De marketeers van Libresse/Bodyform's die opdrachtgevers zijn van 'Womb stories', wonnen vrijdag 25 juni 2021 nog twee Grand Prix in de zeer competitieve Film- en Titaniumcategorieën. Zoals voorspeld was de campagne tijdens de Cannes Lions 2021 al een van de grote winnaars met hoofdprijzen in de categorieën Film Craft en in Health & Wellness, waarmee de oogst nu op maar liefst vier Grand Prix komt. Eerder dit jaar won 'Womb Stories' al grote prijzen op andere internationale awardshows, zoals The One Club en D&AD, waar de campagne een felbegeerde Black Pencil scoorde. Het merk Libresse is eigendom van Essity, met circa 48.000 mensen wereldwijd in dienst. In Nederland zet Essity behalve Libresse ook de merken Edet, Plenty, Tena, Demak'up, Tempo en Tork in de markt. Zie de 'Womb'-casefilm hieronder, na de infographic van WeTransfer over het creativiteitsfestival. Lees hier over de Nederlandse invulling van deze Libresse-campagne. Een overzicht van alle Cannes 2021 winnaars vind je via deze link.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- campagne
- Grand Prix
- Tempo
- Libresse
- Plenty
- pijn
- Edet
- Womb pain stories
- handboek
- creativiteit
- AMV BBDO
- Tork
- Tena
- Essity
- Brits
- merken
- Cannes
- Cannes Lions
- Demak'up
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing