'Blijf social' wijst Amsterdamse jongeren op (a)sociaal gedrag

'Blijf social' wijst Amsterdamse jongeren op (a)sociaal gedrag
  • Bureaus
  • 21 jul 2021 @ 13:58
  • 5373 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Om het groeiende zwerfafval probleem in de Amsterdamse parken aan te pakken, lanceert het social bureau Lijm Amsterdam in opdracht van gemeente Amsterdam de campagne ‘Blijf social’.

De gemeente is al langer bezig de gebruikers van de parken te attenderen waar hun afval thuishoort (in de bak of mee naar huis). Om ook jongeren te bereiken en aan te spreken is gekozen voor deze social media-campagne met Lijm.

Blijf social

De campagne speelt in op het tegenstrijdige gedrag van de jonge Amsterdammer, voor wie principes voornamelijk gelden wanneer het online terecht komt. Op social media is met een ingestudeerde pose, glimlach, filter en gif het perfect plaatje zo gemaakt: Insta versus reality. Dat de duizenden parkbezoekers perfecte plaatjes posten die weinig met de realiteit te maken hebben, vormt de basis van deze campagne.

De campagne stimuleert om het park net zo schoon achter te laten als je het op social laat lijken. Want een story verdwijnt na 24 uur, maar het vuil ligt er dan nog. Terug te zien op Instagram en Snapchat duikt de campagne volledig in de belevingswereld van de doelgroep, met een social stijl, muziek en tone of voice. De campagne stimuleert de kijker van kennis, houding naar gedrag en wordt via retargeting uitgeserveerd.

Open mind

Lorenz de Valk, Strategy Director: “Wonend aan het Westerpark had deze uitdaging al ruime tijd mijn aandacht en interesse. Als je dan je steentje kan bijdragen met een mooie campagne, waarvan je de impact vanuit je raam kunt volgen, is dat natuurlijk te gek. Pluim voor de gemeente voor de soepele samenwerking en een open mind voor vernieuwende ideeën.”

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken