Campagne McDonald's: sky is the limit
- Bureaus
- 6 jul 2021 @ 09:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 6 jul 2021 @ 09:48
- Sjaak Hoogkamer
Vanaf vandaag kan hij gespot worden, de Good Times luchtballon van McDonald’s. Een ‘special shape’ ballon van 40 meter hoog in de vorm van het McDonald’s menu - een Big Mac, Milk Shake en Franse Frietjes.
Volgens de fastfoodketen ‘een symbool van de goede tijden die deze zomer eindelijk weer in de lucht hangen.’ Dit wordt gevierd met de nieuwe zomercampagne van McDonald’s ontwikkeld door creative agency TBWA\NEBOKO.
McDonald’s nodigt heel Nederland uit om deze zomer mee te vieren. Iedereen kan namelijk een ballonvaart winnen in de Good Times luchtballon. Het enige wat klanten hoeven te doen is aangeven waarom ze graag meegaan. De winnaars mogen drie mensen meenemen.
De luchtballon wordt op allerlei manieren tot leven gebracht, zoals via de McDonald’s App en social. Een livestream en Snapchat Lens maken het voor iedereen mogelijk om ook vanaf de grond mee te vliegen. Ook zijn er diverse digitale activaties waarmee naast een ballonvlucht ook één van de McDonald’s Summerboxes te winnen valt met een zomerse McDonald’s Must Haves en Voordeelmenu’s.
De campagne trapt af met een merkfilm en is volgens McDonald's een uitnodiging om samen de zomer te vieren. ‘Eindelijk kunnen we weer wat meer samen genieten. Daarom gaan we deze zomer nóg een stapje verder voor onze gasten,’ aldus Zilla Smith, Marketing Manager Media & Campaigns McDonald’s Nederland.
Credits
Klant: McDonald’s
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productiemaatschappij: Czar
Muziek: Darius Dante
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing