Campagne McDonald's: sky is the limit

Campagne McDonald's: sky is the limit
  • Bureaus
  • 6 jul 2021 @ 09:48
  • 11337 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Vanaf vandaag kan hij gespot worden, de Good Times luchtballon van McDonald’s. Een ‘special shape’ ballon van 40 meter hoog in de vorm van het McDonald’s menu - een Big Mac, Milk Shake en Franse Frietjes.

Volgens de fastfoodketen ‘een symbool van de goede tijden die deze zomer eindelijk weer in de lucht hangen.’ Dit wordt gevierd met de nieuwe zomercampagne van McDonald’s ontwikkeld door creative agency TBWA\NEBOKO.

McDonald’s nodigt heel Nederland uit om deze zomer mee te vieren. Iedereen kan namelijk een ballonvaart winnen in de Good Times luchtballon. Het enige wat klanten hoeven te doen is aangeven waarom ze graag meegaan. De winnaars mogen drie mensen meenemen.

De luchtballon wordt op allerlei manieren tot leven gebracht, zoals via de McDonald’s App en social. Een livestream en Snapchat Lens maken het voor iedereen mogelijk om ook vanaf de grond mee te vliegen. Ook zijn er diverse digitale activaties waarmee naast een ballonvlucht ook één van de McDonald’s Summerboxes te winnen valt met een zomerse McDonald’s Must Haves en Voordeelmenu’s.

De campagne trapt af met een merkfilm en is volgens McDonald's een uitnodiging om samen de zomer te vieren. ‘Eindelijk kunnen we weer wat meer samen genieten. Daarom gaan we deze zomer nóg een stapje verder voor onze gasten,’ aldus Zilla Smith, Marketing Manager Media & Campaigns McDonald’s Nederland.

Credits

Klant: McDonald’s

Bureau: TBWA\NEBOKO

Productiemaatschappij: Czar

Muziek: Darius Dante

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken