Energize geeft Glaspoort identiteit en positionering
- Bureaus
- 5 jul 2021 @ 16:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 5 jul 2021 @ 16:14
- Sjaak Hoogkamer
In een nieuwe samenwerking – Glaspoort - investeren pensioenfonds ABP en KPN ruim 1 miljard euro om de aanleg van glasvezel in bijna duizend dorpen en kleine woonkernen jaren eerder mogelijk te maken. Energize verzorgt de branding en naamgeving.
'Heel veel gebieden en steden zijn al aangesloten op glasvezel. Maar de aanleg in kleinere gemeenten en landelijke gebieden laat vaak op zich wachten. Glaspoort ziet dit anders en investeert graag in de toekomst van Nederland. Daarom zorgen we ervoor dat huishoudens en bedrijven jaren eerder op glasvezel worden aangesloten,' aldus Jan Willem Scheerder, CEO Glaspoort.
Energize verzorgt de branding en naamgeving van Glaspoort
Het merkactivatiebureau Energize werd aangetrokken om de positionering en identiteit van het nieuwe merk scherp te krijgen. In werksessies met alle stakeholders is de brand foundation verder uitgewerkt en werd de naam Glaspoort en de bijbehorende merkidentiteit ontwikkeld en doorvertaald naar een website en communicatiemiddelen.
‘In de gezamenlijke sessies kwam duidelijk de drive van alle betrokkenen naar voren: zij willen zich hard gaan maken voor de aanleg van glasvezel, juist op die plekken waar dat nu nog niet voor de hand ligt. Echt glasvezel voor iedereen dus. In de naamgeving en positionering hebben we dat gevat in de naam "Glaspoort": we zetten de poort naar glasvezel en daarmee de hele wereld open voor iedereen,’ Robin Pas, Creative Director @ Energize
De uitrol van glasvezel internet via Glaspoort zal worden ondersteund met lokale activatie middelen zoals DM's en bouwborden in de gemeentes.
Zodra de eerste projecten van start gaan, kunnen consumenten en bedrijven via de postcode checker op glaspoort.nl zien of Glaspoort ook bij hen in de buurt langskomt.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing