Kijken en voelen aan ballen
- Bureaus
- 14 jul 2021 @ 11:58
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 jul 2021 @ 11:58
- Michiel van Zaane
Een gesprek over zaadbalkanker of zelfonderzoek onder de douche wordt al snel een beetje lacherig of ongemakkelijk. Daarom start Stichting Zaadbalkanker een campagne gericht op het doorbreken van het taboe rondom de ziekte.
Er wordt nog steeds te weinig actief gecontroleerd op tekenen van zaadbalkanker. Terwijl de handeling ons allemaal erg bekend is. Het is een kwestie van even zelf checken, zoals je ook aan je fruit voelt als je wil weten of het rijp is… ’Precies dat, maar dan daar’. Dat wordt ook benadrukt in luchtig opgezette video die onderdeel uitmaakt van de campagne.
De landelijke campagne benadrukt hoe simpel het is om jezelf te (laten) controleren. De stichting streeft ernaar om het maandelijkse checkmoment net zo normaal te maken als het borstonderzoek van vrouwen.
Precies dat, maar dan daar
Ivo Struik van Stichting Zaadbalkanker: ‘Zaadbalkanker kun je vaak zelf ontdekken. Je voelt dat je bal groter is en soms voel je knobbel(s) in je zaadbal. Het is een heel serieus onderwerp, dat we juist vanwege het taboe dat erop rust luchtig hebben willen insteken om het toegankelijker te maken. Zo hopen we de jonge mannen, die er het meest door worden getroffen, te stimuleren zichzelf te checken.’
Naast de campagne en de video lanceert Stichting Zaadbalkanker ook een speciaal ingerichte landingspagina met alle informatie over onder andere de symptomen en de manieren om onderzoek bij jezelf te doen of te laten doen: checkjekiwis.nl
De campagne werd gemaakt door voormalig creatief duo Djajant Hanenberg en Kris Spapé, in samenwerking met productiemaatschappij Rubenpaulruben. Daarnaast zijn er flink wat partijen en individuen die zich hebben aangesloten bij deze campagne:
Account: Sander van de Weijer
Creatie: Djajant Hanenberg & Kris Spapé
Productie & regie: Rubenpaulruben
Outdoor: JCDecaux
Media: De Speld
Social Media: Boomerang Agency
PR: Mariette van der Lee
Locatie: Fruittuin van West
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing