Validators bureau van het jaar MOAwards 2021

Validators bureau van het jaar MOAwards 2021
  • Bureaus
  • 1 jul 2021 @ 17:10
  • 11909 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Bureau Validators is Marketing Research & Analytics Bureau van het Jaar 2021 geworden bij de jaarlijkse MOAawards die donderdag 1 juli in De Hallen te Amsterdam werden uitgereikt.

Volgens de jury is Validators de winnaar ‘om hun methoden en technieken, maar nog meer om hun dynamiek, hun teamwork, hun succes in de markt, de ongeëvenaarde wil om steeds met een frisse blik naar hun werkterrein te kijken, hun open vizier naar de wereld om ons heen, naar wat wetenschap kan betekenen en wat een veeleisende markt nodig heeft.’ Volgens de jury doen ze dat op alle vlakken goed, en ze blijven groeien in inhoud, aanpak en uitstraling.

Jori van de Spijker van DVJ Insights ging aan de haal met de award voor de Insights Professional van het jaar aan Bureauzijde. Uit het juryrapport: ‘Voor zichzelf ziet hij drie succesfactoren. De eerste is dat je passie moet hebben voor het vak, en deze passie ook moet uitdragen. En dat doet Jori als geen ander: Intern organiseert hij bijeenkomsten voor zijn collega’s om hen te inspireren, hij geeft gastcolleges bij diverse Universiteiten en heeft het afgelopen jaar wervelende presentaties gegeven bij verschillende (online) congressen en bijeenkomsten.

De tweede kritische factor volgens Jori is goed samenwerken, zowel met je collega’s als met je opdrachtgevers. Samen met collega’s sparren over nieuwe mogelijkheden en komen tot echte innovaties in onderzoek, bijvoorbeeld op het gebied van toepassingen van machine learning op ongestructureerde kwalitatieve data. Als derde succesfactor geeft Jori aan dat hij onderzoek doet primair om anderen te helpen, een intrinsieke motivatie. Volgens hem gaat er niets boven het bieden van inzichten waarmee zijn opdrachtgevers worden geholpen om hun doelgroep beter te begrijpen.’

Christaan Buitenhuis van Interpolis won de award voor Insights Professional aan bedrijfszijde. Uit het juryrapport: ‘Data driven acteren is iets waar Christiaan in gelooft en wat hij stimuleert. Mede door hem is dit binnen Interpolis een belangrijk speerpunt geworden. Christiaan heeft afgelopen jaar diverse onderzoeken opgezet ondanks COVID-19. Zo startte een groot in- en uitstroomonderzoek, verschillende studies over klantreizen en  UX,  tevredenheid en daarnaast de Bedrijvenmonitor. Hij begeleidde ook een groot wetenschappelijk experiment. De jury heeft bewondering voor de manier waarop Christiaan het podium pakt om zijn passie voor marketresearch te etaleren. Hij spreekt regelmatig op seminars, verricht werkzaamheden voor MOA en zit in verschillende klankbordgroepen bij het Verbond van Verzekeraars. Kortom, Christiaan is een stevig visitekaartje voor het vak.’

Anouk Erens van Online Dialogue sleepte de award binnen van Digital & Webanalist van 2021. Zij is sinds 2017 Analytics & Optimization Expert bij Online Dialogue. Na een studie Applied Cognitive Psychology leerde zij vanaf 2014 de kneepjes van het analistenvak bij de Rabobank, eerst als Customer Journey Analist en later als Marketing Analist. Volgens de jury vielen de modelmatigheid en volledigheid van haar aanpak op. ‘De combinatie van analyse en psychologie en aangrenzende disciplines die het resultaat tot een succes moeten maken gaven blijk van volledigheid en natuurlijk ook van de verschillende vakgebieden waar Anouk persoonlijk ervaring in heeft.’

De winnaars van de MOAward Insights Scientist 2021 –  Tools for Capturing Information to Improve Business Insights zijn  prof.dr.ir. Ale Smidts end dr. Maarten Boksem van Rotterdam School of Management (Erasmus Universiteit).

Tot slot ging de award voor Young Talent naar Rubina Oliana van Beautiful Lives.

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken