Vertigo 6 verzorgt marketing en PR EK futsal
- Bureaus
- 26 jul 2021 @ 10:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 jul 2021 @ 10:28
- Michiel van Zaane
De organisatie van UEFA Futsal Euro 2022 kiest voor Vertigo 6 als PR- en marketingbureau voor het Europees kampioenschap zaalvoetbal in Nederland. Vertigo 6 versterkt de organisatie met digital marketing, influencer marketing en PR voor het toernooi.
Uefa Futsal Euro 2022 vindt plaats van 19 januari tot en met 6 februari 2022 in de Ziggo Dome Amsterdam en het MartiniPlaza Groningen. Deze twaalfde editie is het grootste EK Futsal ooit met 16 deelnemende landen. Nederland is als gastland automatisch gekwalificeerd. Met deze snelle en dynamische sport wil de organisatie een hele nieuwe generatie voetballiefhebbers inspireren en een nieuwe impuls geven aan het zaalvoetbal in Nederland.
In de aanloop naar het toernooi worden allerlei voetbalactiviteiten georganiseerd om jongeren kennis te laten maken met futsal, de internationale benaming voor zaalvoetbal. Onderdeel van de Legacy-activiteiten zijn o.a. The Street Futsal Championships, een Future of Futsal League en Futsal Seminars. Het legacy-programma start in het voetbalseizoen 2021-2022, dat loopt van augustus 2021 tot en met juni 2022.
De toernooiorganisatie heeft van Uefa de mogelijkheid gekregen om zes nationale partners te binden aan het toernooi. Inmiddels zijn twee partnerslots ingevuld. Met Ziggo Dome en MartiniPlaza als decors kunnen volgend jaar veel toeschouwers live genieten van deze sport. De NOS heeft de nationale uitzendrechten, naar verwachting zullen wereldwijd 40 miljoen mensen naar het toernooi kijken.
Jonge doelgroep
Kiki Siemer, Digital marketeer Uefa Futsal Euro 2022: ‘Vertigo 6 heeft een bewezen trackrecord op het gebied van de jonge doelgroep en weet ze op een creatieve en effectieve manier te bereiken. De door Vertigo 6 voorgestelde crossmediale campagne en geïntegreerde marketingcommunicatie-aanpak sluit perfect aan bij onze ambities en doelstellingen. We kijken dan ook met veel enthousiasme uit naar de samenwerking met Vertigo 6 en verheugen ons op een onvergetelijk en succesvol toernooi, zowel online als offline.’
Raoul van Wijk, mede-eigenaar van Vertigo 6: ‘Wij zijn ontzettend trots dat we met Vertigo 6 aan de slag mogen voor dit bijzondere event. Wij zijn door onze games-achtergrond gespecialiseerd in het activeren van een jonge doelgroep. Als voetballiefhebbers kijken we er naar uit ons in te zetten en samen een creatieve en resultaatgerichte campagne te maken voor Uefa Futsal Euro 2022.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Europese Kampioenschappen
- UEFA
- Futsal
- campagne
- influencer marketing
- jongeren
- Vertigo 6
- digital marketing
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing