HPB benoemt nieuwe creatief directeur en art director

HPB benoemt nieuwe creatief directeur en art director
  • Bureaus
  • 31 aug 2021 @ 12:18
  • 12672 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • CreatieNieuwkomers
  • 31 aug 2021 @ 12:18
  • 12672 x gelezen
  • Ryan Baij

Peter ten Brinke is benoemd als creatief directeur bij HPB. Het PR bureau versterkt zich tevens met art director Mike Hupkens. Beiden spelen een centrale rol in het ontwikkelen van creatieve oplossingen voor earned marketing vragen voor merken en organisaties in Nederland en internationaal.

Met hun creatieve achtergrond in digital, design en innovatie, passen Ten Brinke en Hupkens volgens HPB in de groei-ambities van het bureau. Zij gaan werken voor merken en organisaties als Koninklijke Grolsch, ASICS, NIVEA, KPN, Unox, JBL, Libresse, Wavin Global en SNS.

Founder en CEO Jacqueline Bosselaar legt uit: ‘Wij geloven in een earned first aanpak. Om de aandacht te verdienen, moet het werk relevant zijn, het moet er toe doen. Dat zit ‘m in de onderwerpen die je aansnijdt, in wat en hoe je het doet, maar ook de manier waarop je die verhalen vertelt. Onze creatie-afdeling speelt - als geïntegreerd onderdeel van ons team - daarom een steeds belangrijkere rol in hoe wij onze opdrachtgevers helpen. We zijn dan ook heel blij met de komst van Mike en Peter.’

Peter ten Brinke komt oorspronkelijk uit advertising en creative digital design. Toch ziet hij zijn stap naar PR als een heel logische: ‘Als copywriter en creative director heb ik me altijd al beziggehouden met de verhalen van organisaties en merken. Hierbij zocht ik in groeiende mate naar hoe zij hun waarden konden omzetten naar waarde voor mens, wereld en maatschappij. Die ontwikkeling zie je ook bij HPB: we werken voor mooie merken, die steeds vaker beseffen dat zij in de positie zijn om onderbelichte onderwerpen aan te kaarten, bespreekbaar te maken en daadwerkelijk iets te doen om een verschil te kunnen maken. Bovendien zijn er meer mogelijkheden dan ooit waarop je dat kunt bereiken, wat vraagt om steeds scherpere creativiteit in het vinden van oplossingen. Kortom, precies het soort creatieve uitdagingen waarin ik me thuis voel. Ik ben dan misschien nieuw in de PR, maar het was direct thuiskomen.’

 Mike gaat geen uitdaging uit de weg. Zo switchte hij eerder in zijn carrière van DTP naar branding, van digitale naar thematische advertising en van activatie naar social media. ‘Alles wat ik tot nu toe geleerd heb, kan ik perfect combineren en toepassen in mijn rol als art-director bij HPB. Ik heb regelmatig aan een PR-strategie mogen werken maar bij HPB focus ik mij continu op earned first-marketing. Daar is het nog belangrijker dat wat je bedenkt écht nieuwswaarde, diepgang en maatschappelijke waarde heeft. Je merkt dat dat zelfs effect heeft op de cultuur. Iedereen gaat met veel drive en positiviteit naar het werk.’

HPB is een creatief bureau voor earned marketing en reputatie. Het bureau is een voorvechter van verdiende aandacht en ontwikkelt voor klanten verhalen en campagnes die deelbaar en verbindend zijn. De aanpak is altijd ‘earned first & social by design’ en komt tot stand in samenwerking met ervaren PR-professionals, creatieven en strategen en met behulp van data en kennis van digital, content en social, owned en paid media.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken