Stichting Free a Girl lanceert campagne rondom seksuele uitbuiting van kinderen
- 19 aug 2021 @ 10:18
- Ryan Baij
Stichting Free a Girl lanceert deze week een nieuwe campagne: ‘This Song Will Free a Girl’, met als doelstelling te attenderen op de problematiek rondom seksuele uitbuiting van kinderen en het ophalen van donaties.
DI-RECT, Glennis Grace, Romy Monteiro, Niels Geusebroek en Alain Clark & Big2 hebben ieder een persoonlijke song opgedragen. Free a Girl ambassadeur Romy Monteiro presenteert het format. De videoclips en backstage-video’s zijn geproduceerd door Towel.
Evelien Hölsken - Founder Free a Girl zegt hierover: ‘This Song Will Free a Girl is een nieuwe campagne, waarmee we met onze stichting aandacht willen vragen voor het wereldwijde probleem rondom seksuele uitbuiting van kinderen en straffeloosheid. Door de corona-epidemie is het probleem groter geworden en hebben de criminelen hun werkwijzen aangepast. Nu moeten we keihard ingrijpen. We zijn dankbaar dat deze topartiesten zich wilden inzetten hiervoor en vijf prachtige nummers hebben afgeleverd. Elk nummer is persoonlijk gericht aan een van de meisjes die slachtoffer is geweest, waarmee we aan het einde de kijker oproepen om een donatie te doen via freeagirl.nl.’
Geert Doek, Managing Director Towel: ‘We zijn ontzettend trots dat we ons steentje kunnen bijdragen aan het goede werk van Free a Girl. We hebben in totaal vijf backstage video’s in docu-stijl gemaakt, waarin Romy Montero de artiesten volgt en interviewt tijdens de voorbereidingen van hun impactvolle optreden. Van aankomst bij de artiesteningang, tot jam-sessies en de soundcheck hebben we vastgelegd. Daarnaast hebben we ook videoclips geschoten van de vijf songs, die we in een leeg Concertgebouw hebben opgenomen. De videoclips vormen in de distributie voor het eerste contact en bereik, de backstage mini-docu video’s verdiepen het verhaal en activeren de kijker.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing