Stichting Free a Girl lanceert campagne rondom seksuele uitbuiting van kinderen

Stichting Free a Girl lanceert campagne rondom seksuele uitbuiting van kinderen
  • Bureaus
  • 19 aug 2021 @ 10:18
  • 18917 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • CampagnesOnline
  • 19 aug 2021 @ 10:18
  • 18917 x gelezen
  • Ryan Baij

Stichting Free a Girl lanceert deze week een nieuwe campagne: ‘This Song Will Free a Girl’, met als doelstelling te attenderen op de problematiek rondom seksuele uitbuiting van kinderen en het ophalen van donaties.

DI-RECT, Glennis Grace, Romy Monteiro, Niels Geusebroek en Alain Clark & Big2 hebben ieder een persoonlijke song opgedragen. Free a Girl ambassadeur Romy Monteiro presenteert het format. De videoclips en backstage-video’s zijn geproduceerd door Towel.

Evelien Hölsken - Founder Free a Girl zegt hierover: ‘This Song Will Free a Girl is een nieuwe campagne, waarmee we met onze stichting aandacht willen vragen voor het wereldwijde probleem rondom seksuele uitbuiting van kinderen en straffeloosheid. Door de corona-epidemie is het probleem groter geworden en hebben de criminelen hun werkwijzen aangepast. Nu moeten we keihard ingrijpen. We zijn dankbaar dat deze topartiesten zich wilden inzetten hiervoor en vijf prachtige nummers hebben afgeleverd. Elk nummer is persoonlijk gericht aan een van de meisjes die slachtoffer is geweest, waarmee we aan het einde de kijker oproepen om een donatie te doen via freeagirl.nl.’

Geert Doek, Managing Director Towel: ‘We zijn ontzettend trots dat we ons steentje kunnen bijdragen aan het goede werk van Free a Girl. We hebben in totaal vijf backstage video’s in docu-stijl gemaakt, waarin Romy Montero de artiesten volgt en interviewt tijdens de voorbereidingen van hun impactvolle optreden. Van aankomst bij de artiesteningang, tot jam-sessies en de soundcheck hebben we vastgelegd. Daarnaast hebben we ook videoclips geschoten van de vijf songs, die we in een leeg Concertgebouw hebben opgenomen. De videoclips vormen in de distributie voor het eerste contact en bereik, de backstage mini-docu video’s verdiepen het verhaal en activeren de kijker.’

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken