Molecule Social helpt merken Tiktok te begrijpen

Molecule Social helpt merken Tiktok te begrijpen
  • Bureaus
  • 8 sep 2021 @ 09:19
  • 15205 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het in TikTok gespecialiseerde Molecule Social werkt met merken, artiesten en andere creators samen om zichtbaarheid bij generaties Y en Z via TikTok te vergroten. Het bureau is sinds begin dit jaar een van de eerste officiële Nederlandse TikTok partners.

Officiële TikTok partners hebben meer mogelijkheden op het platform, zoals toegang tot TikTok’s Business Center, een digitale ruimte binnen de app waar je tegelijkertijd meerdere TikTok ad-accounts effectief en veilig kan managen.

Sinds de oprichting heeft het bureau campagnes gerealiseerd voor o.a. Rolf Sanchez, Edsilia Rombley, Westcord Hotels, Hotel New York en Mason Garments. Laatstgenoemde heeft na de campagne Managing Director Soufyan el Hammouti benoemd tot één van de drie founding partners van Molecule Social – naast Jacqueline Texidor, CEO van CLS Healthcare en Robert Tammens, eigenaar van managementbureau La Nuit Management en ex–A&R Manager Spinnin’ Records/Sony Music Benelux.

Hoger niveau
Waar TikTok bij de meeste mensen vooral bekend staat als het platform met grappige dansfilmpjes en viral content zien Texidor, el Hammouti en Tammens het social media platform als de ultieme kans om creators en merken naar een hoger niveau te tillen. ‘Voor gevestigde merken voelt het platform soms nog onwennig, maar TikTok is snel volwassen aan het worden met een groeiende oudere doelgroep die tijd op het platform doorbrengt. De combinatie van ons relatief jonge social media team, plus Soufyan, Robert en mijn ervaring op het gebied van Marketing en E-commerce maakt dat we de juiste kennis en ervaring in huis hebben. Daarnaast is het waardevol dat we direct met TikTok kunnen schakelen om bijvoorbeeld conversie van campagnes te optimaliseren’ vertelt Texidor.

Creators
Tammens: ‘Naast gevestigde merken zien we ook kansen in het opzetten van samenwerkingen met creators. Vaak zijn dit jonge creatives die in een zeer korte periode een fanbase en gigantisch bereik hebben gecreëerd. De samenwerkingen die ze dan al snel met merken aangaan zijn vaak niet transparant en de data komt niet altijd bij de creator zelf terecht. Door middel van de juiste partnerships hebben we de mogelijkheid om samen met hen een E-Commerce omgeving op te zetten voor creators en te bouwen aan bijvoorbeeld een eigen merk.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken