Port of Amsterdam kiest voor XXS

Port of Amsterdam kiest voor XXS
  • Bureaus
  • 13 sep 2021 @ 09:26
  • 10972 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na een Europese aanbesteding heeft Port of Amsterdam gekozen voor XXS – onderdeel van Candid - als strategisch en creatief communicatiebureau.

XXS gaat Port of Amsterdam ondersteunen op het gebied van strategie- en conceptontwikkeling en ook met contentcreatie en online vraagstukken.

De nadruk ligt op gerichte campagnes en communicatie-acties voor het helpen realiseren van de nieuwe bedrijfsstrategie voor de periode 2021-2025.

Port of Amsterdam is een toonaangevende Europese zeehaven die 'voorop wil lopen in de transitie naar een duurzame samenleving'. De haven is naar eigen zeggen een belangrijke logistieke hub voor internationale en nationale handelsstromen en ook voor lokale stadsdistributie.

De jaarlijkse overslag van goederen blijft belangrijk, maar door de energietransitie is het overslagvolume niet langer leidend.

In 2025 streven ze naar een forse toename van de non-fossiele omzet met als doel in 2030 kolenvrij te zijn en in 2050 klimaatneutraal.

‘Het zijn die doelen die een duidelijke rol spelen in onze nieuwe bedrijfsstrategie. Die strategie was de basis voor een herpositionering van ons merk en de introductie van de nieuwe pay-off ‘Be part of a better port’. XXS kan ons geweldig goed helpen ons merk verder te laden met sterke campagnes en relevante stakeholdercommunicatie. Hun pitch en plan van aanpak waren veelbelovend, dus wij zien uit naar een vruchtbare samenwerking met hen,’ aldus Bart Sikking, Hoofd Communicatie Port of Amsterdam.

‘De uiteenlopende vraagstukken waarmee Port of Amsterdam te maken heeft en de grote duurzaamheidsopgave waarvoor zij staan, vormen voor XXS een mooie uitdaging om aan bij te dragen. De opening van de grootste zeesluis ter wereld op de agenda voor begin 2022, is in dat kader een prachtige start,’ zegt Piet Hein Smit, Founder & Managing Director XXS – a Candid Company.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken