Port of Amsterdam kiest voor XXS
- Bureaus
- 13 sep 2021 @ 09:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 sep 2021 @ 09:26
- Sjaak Hoogkamer
Na een Europese aanbesteding heeft Port of Amsterdam gekozen voor XXS – onderdeel van Candid - als strategisch en creatief communicatiebureau.
XXS gaat Port of Amsterdam ondersteunen op het gebied van strategie- en conceptontwikkeling en ook met contentcreatie en online vraagstukken.
De nadruk ligt op gerichte campagnes en communicatie-acties voor het helpen realiseren van de nieuwe bedrijfsstrategie voor de periode 2021-2025.
Port of Amsterdam is een toonaangevende Europese zeehaven die 'voorop wil lopen in de transitie naar een duurzame samenleving'. De haven is naar eigen zeggen een belangrijke logistieke hub voor internationale en nationale handelsstromen en ook voor lokale stadsdistributie.
De jaarlijkse overslag van goederen blijft belangrijk, maar door de energietransitie is het overslagvolume niet langer leidend.
In 2025 streven ze naar een forse toename van de non-fossiele omzet met als doel in 2030 kolenvrij te zijn en in 2050 klimaatneutraal.
‘Het zijn die doelen die een duidelijke rol spelen in onze nieuwe bedrijfsstrategie. Die strategie was de basis voor een herpositionering van ons merk en de introductie van de nieuwe pay-off ‘Be part of a better port’. XXS kan ons geweldig goed helpen ons merk verder te laden met sterke campagnes en relevante stakeholdercommunicatie. Hun pitch en plan van aanpak waren veelbelovend, dus wij zien uit naar een vruchtbare samenwerking met hen,’ aldus Bart Sikking, Hoofd Communicatie Port of Amsterdam.
‘De uiteenlopende vraagstukken waarmee Port of Amsterdam te maken heeft en de grote duurzaamheidsopgave waarvoor zij staan, vormen voor XXS een mooie uitdaging om aan bij te dragen. De opening van de grootste zeesluis ter wereld op de agenda voor begin 2022, is in dat kader een prachtige start,’ zegt Piet Hein Smit, Founder & Managing Director XXS – a Candid Company.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing