Qpido en Hammerfest lanceren 'In gesprek' over seksualiteit en online

- Bureaus
- 23 sep 2021 @ 09:00
- 27899 x gelezen
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingCampagnesMarketing
- 23 sep 2021 @ 09:00
- 27899 x gelezen
- Peter van Woensel Kooy
Qpido lanceert de door bureau Hammerfest ontwikkelde campagne ‘In gesprek’. In deze campagne gaat het over het belang om als ouders en opvoeders met hun kinderen in gesprek te gaan over seksualiteit en online.
Ouders worden direct handvatten aangeboden over hoe je deze gesprekken kan voeren.
Uit onderzoek blijkt dat veel ouders het zo moeilijk vinden om de juiste toon te vinden en informatie te geven over sexting, dat ze het gesprek maar helemaal uit de weg gaan. Andere ouders weten niet goed hoe ze het gesprek moeten starten, wat zorgt voor veel ongemak, zowel bij het kind als de ouder. Deze insights zijn de basis van de campagne, die daarmee niet op de risico’s van sexting gefocust is, maar op de aanmoediging om in gesprek te gaan rondom dit onderwerp.
In de campagne ‘In gesprek’ krijg je verschillende perspectieven te zien van andere ouders, want hoe moeilijk dit gesprek ook is, al duizenden mensen gingen je voor. Baba Touré, Managing Director van Hammerfest vertelt: “Elke ouder en ieder kind is anders. Daarom is er niet één juiste aanpak, maar zijn er veel verschillende manieren om met je kind over seksualiteit en online te praten. In deze campagne geven we ouders handvatten om te ontdekken welke manier bij ze past, waarbij we rekening houden met culturele en persoonlijke verschillen tussen gezinnen.”
De campagne, die gefinancierd is door Gemeente Amsterdam, is vanaf 9 september te zien op de social media kanalen van Qpido. Daarnaast is de content doorvertaald in out of home communicatie en zichtbaar op relevante plekken in de stad.
Hammerfest is de social first agency die zich kenmerkt door cultureel relevante creativiteit, waarbij een inclusieve benadering van de doelgroep een grote rol speelt. Met de services strategie, content creatie (van campagnes tot creative webcare), social advertising en influencer marketing helpt het bureau A-merken als Rituals, Videoland en Omroep ZWART in de hedendaagse maatschappij impact te maken en te groeien.
Qpido is onderdeel van Levvel, specialisten voor jeugd en gezin. De missie van Qpido is dat alle kinderen veilig en gezond kunnen opgroeien op het gebied van liefde, seksualiteit, relaties, diversiteit en het stellen van grenzen. Het belangrijkste doel is dat kinderen in staat zijn hun wensen en grenzen aan te geven, plezierige seksuele ervaringen kunnen opdoen, in staat zijn gelijkwaardige relaties aan te gaan, en geen dader of slachtoffer worden van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Hiermee hoopt Qpido een bijdrage te leveren aan het voorkomen van seksuele dwang en uitbuiting, (online) seksueel geweld, afhankelijkheidsrelaties en mensenhandel.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BNNVARA en Natwerk trappen campagne... 20-05-2022
- Fotografe Lois Cohen naar Halal20-05-2022
- Dogstudio sluit zich aan bij Dept 20-05-2022
- Happy Horizon neemt Vertigo 6 over19-05-2022
- Campagne Delta focust op overal goed... 19-05-2022
- Sharon de Graaf terug bij Dawn als... 19-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres