Redkiwi benoemt Martijn Baart tot Head of Strategy

Redkiwi benoemt Martijn Baart tot Head of Strategy
  • Bureaus
  • 10 sep 2021 @ 08:08
  • 11630 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het Rotterdamse bureau Redkiwi heeft Martijn Baart tot Head of Strategy benoemd. Doordat klanten én de markt meer behoefte hebben aan strategie was dit nodig. Met de aanstelling van Baart krijgt deze tak nu de benodigde aandacht.

Redkiwi werkt al ruim 15 jaar voor bekende Nederlandse en internationale merken als Babboe, Bruynzeel Keukens, Orange Cyberdefense, Feyenoord, Croonwolter&dros en Zuiver. Baart heeft als consultant en strateeg in de afgelopen jaren veel kennis opgedaan bij grote internationale organisaties, zowel aan de klant- als bureauzijde. Met deze ervaring startte hij ruim 2,5 jaar geleden bij Redkiwi een nieuwe Digital Marketing afdeling. Hij liet deze afdeling uitgroeien tot een belangrijk en volwaardig onderdeel van het digitale bureau.

Specialistische kennis
‘We zien een sterk groeiende behoefte bij onze klanten naar strategische vraagstukken waar we graag invulling aan geven’, aldus Baart. ‘We zien daar ook zeker mogelijkheden voor, dit ga ik binnen mijn nieuwe rol realiseren. We hebben veel specialistische kennis binnen onze organisatie en zijn tevens goed in staat deze kennis onderling aan elkaar te verbinden. Dat is iets wat in het huidige bureaulandschap zeldzaam is geworden. Grotere bureaus zetten namelijk vol in op ‘buy & build’ en verliezen daarbij veel kennis. Kleinere bureaus dopen zichzelf om tot ‘boutique agencies’ en sluiten aan bij een netwerk van gelijkgestemden. Voor organisaties in het midden- en grootbedrijf is dit echter een ontwikkeling die zorgt voor veel problemen. Bij grotere bureaus zijn ze een nummertje en bij kleinere bureaus verloopt onderling écht samenwerken voor één klant moeizaam. Wij willen daar een rol in spelen en die klanten helpen.’
‘Dat is waar ik voor ons bureau een enorme kans zie. We gaan een brug slaan tussen de bedrijfsdoelstellingen en digitale doelstellingen van onze klanten. We zien dat die twee steeds meer door elkaar heen verweven raken, maar vanuit de markt komt er nog geen eenduidig antwoord’, aldus Baart. 

Klanten helpen
Martijn Baart gaat zich binnen zijn nieuwe rol bij Redkiwi als Head of Strategy richten op de overkoepelende (business) strategie en uitdagingen van klanten. Daardoor is het bureau in staat meerdere specialisaties binnen de organisatie (creativiteit, techniek, digital marketing) samen te brengen tot één strategisch geheel. Zo worden klanten op de lange termijn ondersteund in alle uitdagingen van hun business. Klanten nemen niet alleen een digitaal product af, maar worden echt in staat gebracht te groeien op alle digitale facetten van de organisatie.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken