Always start campagne om taboe menstruatiearmoede te doorbreken

Always start campagne om taboe menstruatiearmoede te doorbreken
  • Bureaus
  • 19 okt 2021 @ 06:51
  • 15664 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes
  • 19 okt 2021 @ 06:51
  • 15664 x gelezen
  • Ryan Baij

Met het initiatief “Stop Menstruatiearmoede” wil Always menstruatiearmoede onder de aandacht brengen en dat taboe doorbreken. In 2020 is Always gestart met dit initiatief en werden meer dan 500.000 producten gedoneerd.

Voor ieder pak maandverband dat bij Kruidvat gekocht wordt tussen 11 oktober en 28 november 2021, doneert Always twee producten. Dankzij dit initiatief krijgen meisjes en jonge vrouwen toegang tot gratis menstruatieproducten via Voedselbanken Nederland en Kinderhulp. Via verschillende sociale mediakanalen met de hashtag #StopMenstruatiearmoede vraagt Always opnieuw aandacht voor het onderwerp.

‘In 2021 heeft 1 op de 12 meisjes soms geen geld om menstruatieproducten te kopen, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar,’ licht Stèphanie Swart van Always toe. ‘Hoewel het probleem gelukkig steeds meer erkenning krijgt, is het helaas ook voor meer meisjes de dagelijkse realiteit. Always doneert dit jaar opnieuw maandverband aan Nationaal Fonds Kinderhulp en Voedselbanken Nederland om menstruatiearmoede te bestrijden. Ook willen wij de schaamte die vaak rond dit onderwerp heerst helpen weg te nemen met een bewustwordingscampagne.’

Olcay Gulsen, modeontwerpster en onderneemster, erkent het taboe dat nog steeds heerst rondom dit onderwerp: ‘Als ambassadeur van de Voedselbank zie ik van dichtbij hoe hard sommige mensen onze hulp nodig hebben. Uit eigen ervaring weet ik wat opgroeien in armoede voor impact heeft. Je schaamt je voor je financiële situatie, en zeker wanneer je hierdoor geen menstruatieproducten kunt kopen is er sprake van een dubbel taboe. Ik ben daarom heel blij met deze donatie van maandverband en creëer graag samen met Always bewustwording rondom dit belangrijke onderwerp.’

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken