BOM en Fightclub doen het helemaal anders

BOM en Fightclub doen het helemaal anders
  • Bureaus
  • 12 okt 2021 @ 16:23
  • 5984 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Waar de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) zich voorheen positioneerde als groeiversneller voor ondernemers, gaat het tegenwoordig al lang niet meer alleen om groei. Het gaat juist om verandering.

Om deze verandering goed over te brengen ontwikkelde Fightclub een nieuwe positionering en een campagneconcept.

Als ‘katalysator voor verandering’ jaagt de BOM ‘verandering aan die bijdraagt aan het toekomstig verdienvermogen van Noord-Brabant.’ Maar om klaar te zijn voor de toekomst moet er iets veranderen, aldus Fightclub. ‘Iets dat niet enkel over cijfers en finance gaat, maar ook over de maatschappij. Slimme innovatieve en maatschappelijke ideeën. Iets waar elke ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.’

En dat is volgens Fightclub vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Veel ondernemers spelen met de gedachte rondom verandering. Het idee en de ambitie is er, maar dan? Precies voor die personen is er volgens Fightclub de BOM. ‘Een partij die jouw ideeën verder brengt. Niet alleen door te investeren met geld, maar ook met kennis, energie, ideeën en ons netwerk. Heb jij de ambitie om te veranderen? Dan is de BOM er om je verder te helpen. Precies dat wordt duidelijk met de nieuwe brandmovie van de BOM waarmee de campagne ‘Catalyzing Change’ wordt afgetrapt.’

Een nieuwe positionering betekende ook een ‘upgrade’ van de huidige stijl van de BOM, waarbij de rode driehoek uit het logo een grote rol speelt. ‘Wij zagen in het logo een play-button. Een knop die iets in gang zet. En precies dat doet de BOM ook voor ondernemers. Die rode driehoek symboliseert voor ons het in gang zetten van verandering. En met een minimale design-aanpassing komt dat nu nóg beter over,’ aldus Cees Faes, Founder & Managing partner Fightclub.

Naast een brandmovie ontwikkelde Fightclub meerdere online- en offline campagnemiddelen om deze nieuwe positionering over te brengen. Bram van den Hoogen, Marketing Communications Manager bij BOM: ‘Fightclub liet ons inzien dat de oplossing dichterbij onszelf lag dan we voorheen dachten. Als we verandering willen aanjagen, begint dat bij onszelf. En precies dat stralen we nu echt uit!’



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken