Havas brengt Lexa en SBS6 dichter bij elkaar

Havas brengt Lexa en SBS6 dichter bij elkaar
  • Bureaus
  • 18 okt 2021 @ 12:37
  • 14789 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Lexa is een partnership aangegaan met het nieuwe blind dating reality tv-programma dat 17 oktober van start is gegaan op SBS6 en wordt gepresenteerd door Linda de Mol. Havas Media fungeert als vraag- en kennisbaak met als doel om meer koppels te laten ontstaan.

De Dating Quiz is volgens Havas zowel een blind dating reality programma als een liefdeskennisquiz. Drie vooraf gekoppelde koppels – die elkaar hebben gesproken maar nog niet gezien - nemen het tegen elkaar op met de vraag: maakt liefde blind? Het kennisgedeelte geeft volgens Havas singles ‘op een leuke manier inzichten in de liefde en het format zelf is ingericht op succes.’ Want zelfs als een koppel verliest, zien ze elkaar daarna voor het eerst met de vraag: ‘Ook al hebben we verloren, zullen wij wél door blijven daten?’

Roelijne Peters, Sr. marketing manager Europe van Meetic/Lexa: ‘Alles bij elkaar genomen hebben zowel de deelnemers als de kijkers betere inzichten in liefdesconnecties gekregen. Juist dat versterkt het merk Lexa enorm. Lexa staat voor echte verhalen en connecties. Dat wordt extra kracht bijgezet door het format van 'De Dating Quiz' dat gericht is op succes in de liefde. We zijn blij dat onze expertise én onze onderzoeken als basis dienen voor de quizvragen.’

Mira de Mönnink, director Branded Content & Partnerships van Havas: ‘Singles krijgen inzicht in de datingwereld, omdat de quiz gebaseerd is op succeservaringen van Lexa gebruikers. We bereiken awareness door de dating-app te laten terugkomen in en rond het programma samen met advertorials op LINDA.nl. Maar het is ook meer. We dragen via dit format bij aan succes in de liefde. Dat versterkt het merk Lexa uiteindelijk nog meer.’

De Dating Quiz wordt geproduceerd door Talpa Entertainment Productions en is mede mogelijk gemaakt door Lexa. Zij loopt van 17 oktober t/m 28 november op SBS6.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken