'Harige' campagne Philips

'Harige' campagne Philips
  • Bureaus
  • 20 okt 2021 @ 11:58
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Philips lanceert een nieuwe campagne om de multigroomer te promoten. Onder het motto All-in-one for all you need doorbreekt de campagne volgens maker Dept ‘het standaard mediabeeld van mannelijke verzorging met een gladgeschoren huid.’

De campagne richt zich naar eigen zeggen ‘op een breed en modern publiek en brengt een inclusieve blik op mannelijke verzorging.’ De social-first campagne is het resultaat uit de samenwerking tussen Philips en Dept, in nauwe samenwerking met productiepartner Wenneker.

Gemaakt voor every body en everybody: zo wordt de Philips Multigroomer 7000 beschreven in de nieuwe reclamecampagne.

Een diverse cast met harige ruggen, onregelmatige baardgroei en haar wat je meestal niet op je beeldscherm tegenkomt, vertelt over de flexibiliteit van het product.

Jan Schulte, creation manager bij Philips: ‘Voor deze campagne was het belangrijk om content te maken waarbij we het traditionele mediabeeld van mannelijke verzorging doorbreken. We wilden geen man – en haartype – achterlaten, maar juist de volledige potentie van het product laten zien en hoe dit de juiste keuze is voor alle verzorgingsbehoeften.’

‘Hoe vaak herkennen we onszelf nou écht in de mannen die we op tv zien? Ik in ieder geval bijna nooit,’ zegt João Inácio, creative director bij Dept. ‘We hebben tientallen verhaallijnen gecreëerd die ons dichterbij de niet-zo-perfecte man brengen met haar wat groeit op elke normale en vreemde plek. Dat is uiteindelijk de realiteit voor de meesten van ons.’

Credits:

Executive Creative Director: René Verbong

Associate Creative Director: João Inácio

Art Director: Ana Rangel

Production Agency: Wenneker

Director: Rocio Curdo

Account Director: Jessica Otery Ely

Account Manager: Bart Sweere

Strategist: Maeve van Ettekoven

Strategy Director: Rens Verweij

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken