Achmea lanceert campagne rond gevoelig vuurwerk thema
- 12 nov 2021 @ 08:50
- Ryan Baij
Achmea start een campagne om Nederlanders na te laten denken over nieuwe tradities rondom oud en nieuw. Het is de aftrap van het nieuwe communicatieconcept ‘Samen Leven’.
Marc van Eck, CEO New Growth Strategies: ‘Met dit concept willen we mensen op een verrassende manier naar de werkelijkheid laten kijken. Altijd met een menselijke insteek en ruimte voor dialoog. Door vuurwerk als eerste thema te pakken laat Achmea zien dat ze ergens voor staat en het gesprek hierover durft te openen, ook als het niet makkelijk is.’
‘Met behulp van New Growth Strategies hebben we onze purpose aangescherpt. In één zin staat Achmea voor duurzaam samen leven’, vertelt Marjanne Mulder, Sr. Brandmanager Achmea. ‘Vanuit deze visie hebben we het communicatieconcept ‘Samen Leven’ ontwikkeld. Hiermee openen we het gesprek rondom grote maatschappelijke vraagstukken.'
De campagne laat een fictieve film zien met daarin het nieuws van de oudjaarsnacht, zoals het op 1 januari wordt vertoond. In de informatieve film komen feiten en cijfers aan bod. Daarna roept Achmea op de kijker zelf geen nieuw vuurwerk te laten afsteken. Om het gesprek te faciliteren ontwikkelde TBWA\X een interactieve website waarop heel Nederland mee kan denken over nieuwe tradities. De campagne is te zien op TV, via online video, social media, PR en op de website www.nieuwetradities.nl.
Credits
Klant: Achmea
Strategie: New Growth Strategies
Creatie: TBWA\X
Regie en Design: Part of a Bigger Plan
Productie: Vidiboko en Part of a Bigger Plan
Social media: LiveWall
PR: Koolhoven & Partners
Media: Mindshare
Research: MEMO2
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers