Achmea lanceert campagne rond gevoelig vuurwerk thema

Achmea lanceert campagne rond gevoelig vuurwerk thema
  • Bureaus
  • 12 nov 2021 @ 08:50
  • 15234 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes
  • 12 nov 2021 @ 08:50
  • 15234 x gelezen
  • Ryan Baij

Achmea start een campagne om Nederlanders na te laten denken over nieuwe tradities rondom oud en nieuw. Het is de aftrap van het nieuwe communicatieconcept ‘Samen Leven’.

Marc van Eck, CEO New Growth Strategies: ‘Met dit concept willen we mensen op een verrassende manier naar de werkelijkheid laten kijken. Altijd met een menselijke insteek en ruimte voor dialoog. Door vuurwerk als eerste thema te pakken laat Achmea zien dat ze ergens voor staat en het gesprek hierover durft te openen, ook als het niet makkelijk is.’

‘Met behulp van New Growth Strategies hebben we onze purpose aangescherpt. In één zin staat Achmea voor duurzaam samen leven’, vertelt Marjanne Mulder, Sr. Brandmanager Achmea. ‘Vanuit deze visie hebben we het communicatieconcept ‘Samen Leven’ ontwikkeld. Hiermee openen we het gesprek rondom grote maatschappelijke vraagstukken.'

De campagne laat een fictieve film zien met daarin het nieuws van de oudjaarsnacht, zoals het op 1 januari wordt vertoond. In de informatieve film komen feiten en cijfers aan bod. Daarna roept Achmea op de kijker zelf geen nieuw vuurwerk te laten afsteken. Om het gesprek te faciliteren ontwikkelde TBWA\X een interactieve website waarop heel Nederland mee kan denken over nieuwe tradities. De campagne is te zien op TV, via online video, social media, PR en op de website www.nieuwetradities.nl.

 

Credits
Klant: Achmea
Strategie: New Growth Strategies
Creatie: TBWA\X
Regie en Design: Part of a Bigger Plan
Productie: Vidiboko en Part of a Bigger Plan
Social media: LiveWall
PR: Koolhoven & Partners
Media: Mindshare
Research: MEMO2

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken