Adeptiv wordt Springbok
- Bureaus
- 9 nov 2021 @ 12:34
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Campagnes
- 9 nov 2021 @ 12:34
- Redactie MarketingTribune
Digital agency Adeptiv en de labels Yourzine en Searchresult gaan verder onder de naam Springbok.
Springbok kondigt aan dat voortaan alle merken die onder de vlag vallen van het van oorsprong Belgische digitale agency verder gaan onder de naam Springbok. Het gaat hierbij om Adeptiv - met daaronder de labels Searchresult en Yourzine - en Rise + Shine in België. In totaal werken er meer dan 280 mensen voor Springbok, verspreid over Mechelen, Brussel, ‘s-Hertogenbosch, Utrecht en Amsterdam.
Springbok: ‘De vandaag aangekondigde naamswijzigingen zijn een logisch gevolg van de samenwerking en integratie’
Springbok is de afgelopen jaren sterk gegroeid door onder andere de overname eind 2020 van Adeptiv. Co-CEO Kim Verhaeghen, die Springbok oprichtte in 2014: ‘Na de overname van Adeptiv ontstond in één klap een digitale marketing-speler die qua bereik en omvang stevig in de Nederlandse en Belgische top-5 staat. Die trend heeft tijdens het coronajaar doorgezet en alle merken in de groep zien gezonde groei en werken voor aansprekende namen als Nissan, Honda, Burger King en Sligro. Springbok’s propositie, een datagedreven aanpak waarin waarde wordt gecreëerd door mensen, merken en hun marketingpartners aan elkaar te verbinden, slaat aan. De vandaag aangekondigde naamswijzigingen zijn een logisch gevolg van de samenwerking en integratie.’
Springbok: ‘We willen een digitale renaissance ontketenen waarin moderne marketingtools niet worden gebruikt om zielloze omzetgroei te stuwen, maar om merken en culturen te creëren voor de lange termijn’
Verhaeghen, die zich met Springbok als doel heeft gesteld om een bedrijf neer te zetten dat over 100 jaar nog bestaat, is samen met Sammy Colson CEO van de groep. CCO Michiel van Riemsdijk is het gezicht van de Nederlandse activiteiten: ‘Toen we in 2020 met Adeptiv besloten om samen te gaan met Springbok, zagen we al snel dat ze net zo ambitieus en ondernemend zijn als wij en dat we met elkaar een visie delen op de cultuur, ontwikkeling en beoogde toekomst van ons bedrijf als geheel. Het voelt dan ook heel logisch om als collectief verder te gaan onder één merk.’
Springbok oriënteert zich momenteel op verdere strategische overnames. Het doel van de onderneming is niet om een one-stop-shop te worden, maar ‘om een digitale renaissance te ontketenen waarin moderne marketingtools niet worden gebruikt om zielloze omzetgroei te stuwen, maar om merken en culturen te creëren voor de lange termijn. Vanuit België en Nederland zet het bedrijf stappen om vanuit een stevige basis, specialistische kennis en met een blik op de toekomst wereldmerken te helpen bij het vertellen van hun digitale verhaal.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing