Nieuwe positionering Leidseplein: je kunt alle kanten op
- Bureaus
- 22 nov 2021 @ 09:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 nov 2021 @ 09:59
- Sjaak Hoogkamer
Het Amsterdamse Leidseplein slaat een nieuwe weg in met een positionering waarin de buurt nadrukkelijk wordt betrokken. Een buurt die zijn aanbod in de etalage zet als Leidsebuurt Theaterbuurt.
Chiel Swaan, voorzitter van ondernemersvereniging BIZ Leidsebuurt:'Of iemand nou komt genieten van de vier seizoenen van Vivaldi, een vier gangen diner of nog beter: allebei, het heeft allemaal dezelfde gemene deler: het is een vorm van theater. Met de campagne en de nieuwe naam willen we de perceptie van mensen veranderen. Men ziet deze buurt nog niet als de plek voor een uitgebreide dag of avond uit. Maar het aanbod is zo groot en van hoog niveau, uniek binnen Amsterdam. En daarbuiten.'
Leidsebuurt Theaterbuurt. Het kan alle kanten op
De buurt nodigt in eerste instantie Amsterdammers en secundair heel Nederland uit om naar de buurt te komen en te combineren. Van diner naar theater, van theater naar dansen en vice versa. In de nieuwe campagne Het kan alle kanten op wordt de buurt als kruispunt neergezet waar van ochtend tot avond alles mogelijk is.
Bert de Wit, co-founder en strateeg Positivity Branding: 'We hebben het Leidseplein herpositioneerd als Theaterbuurt en de branding is gebaseerd op het concept van een ‘culturele crossroad’ waar een rijk aanbod aan theater, film en pop podium, eindeloos gecombineerd kan worden met een enorme diversiteit aan eten en drinken.'
Creative agency Lemon Scented Tea is verantwoordelijk voor het verhaal en creëerde samen met film boutique Fóque de film en fotografie. De campagne bestaat uit online film en OOH en is vanaf nu live.
Credits
Klant: BIZ Leidsebuurt
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk bij klant: Chiel Swaan, Robert Domhof
Design en branding: Positivity Branding
Productie: Fóque
Regisseur: Ken van Mierlo
Head of Production: Bjorn van den Hout
Producer: Isabella von Ende
DOP: Robin van Geemen
Fotografie: Pasqual Amade
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing