Nieuwe positionering Leidseplein: je kunt alle kanten op

Nieuwe positionering Leidseplein: je kunt alle kanten op
  • Bureaus
  • 22 nov 2021 @ 09:59
  • 12422 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Amsterdamse Leidseplein slaat een nieuwe weg in met een positionering waarin de buurt nadrukkelijk wordt betrokken. Een buurt die zijn aanbod in de etalage zet als Leidsebuurt Theaterbuurt.

Chiel Swaan, voorzitter van ondernemersvereniging BIZ Leidsebuurt:'Of iemand nou komt genieten van de vier seizoenen van Vivaldi, een vier gangen diner of nog beter: allebei, het heeft allemaal dezelfde gemene deler: het is een vorm van theater. Met de campagne en de nieuwe naam willen we de perceptie van mensen veranderen. Men ziet deze buurt nog niet als de plek voor een uitgebreide dag of avond uit. Maar het aanbod is zo groot en van hoog niveau, uniek binnen Amsterdam. En daarbuiten.'

Leidsebuurt Theaterbuurt. Het kan alle kanten op

De buurt nodigt in eerste instantie Amsterdammers en secundair heel Nederland uit om naar de buurt te komen en te combineren. Van diner naar theater, van theater naar dansen en vice versa. In de nieuwe campagne Het kan alle kanten op wordt de buurt als kruispunt neergezet waar van ochtend tot avond alles mogelijk is.

Bert de Wit, co-founder en strateeg Positivity Branding: 'We hebben het Leidseplein herpositioneerd als Theaterbuurt en de branding is gebaseerd op het concept van een ‘culturele crossroad’ waar een rijk aanbod aan theater, film en pop podium, eindeloos gecombineerd kan worden met een enorme diversiteit aan eten en drinken.'

Creative agency Lemon Scented Tea is verantwoordelijk voor het verhaal en creëerde samen met film boutique Fóque de film en fotografie. De campagne bestaat uit online film en OOH en is vanaf nu live.

 

Credits

Klant: BIZ Leidsebuurt

Bureau: Lemon Scented Tea

Verantwoordelijk bij klant: Chiel Swaan, Robert Domhof

Design en branding: Positivity Branding

Productie: Fóque

Regisseur: Ken van Mierlo

Head of Production: Bjorn van den Hout

Producer: Isabella von Ende

DOP: Robin van Geemen

Fotografie: Pasqual Amade

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken