Nowsy lanceert campagne gericht op Amsterdamse jongeren

Nowsy lanceert campagne gericht op Amsterdamse jongeren
  • Bureaus
  • 4 nov 2021 @ 08:03
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Reclamebureau voor jongerencommunicatie Nowsy ontwikkelde en produceerde voor de gemeente Amsterdam een campagne om de Amsterdamse leraar in de spotlights te zetten en jongeren te enthousiasmeren voor een baan als leraar.

Er is een groot tekort aan leerkrachten basisonderwijs in de stad, en met de campagne Leraar voor een Dag wil de gemeente Amsterdam jongeren zelf laten ervaren hoe het is om voor de klas te staan en ze op die manier enthousiast maken voor een lerarenopleiding. Leraren voor het basisonderwijs zijn in Amsterdam, net als in andere grote steden, hard nodig. Om jongeren uit de hoofdstad en directe omgeving te laten zien dat het vak ook echt iets voor hen kan zijn, moeten ze het beroep zelf ervaren. Nowsy ontwikkelde in opdracht van de gemeente Amsterdam de campagne, die bestaat uit onder andere korte video’s, posts op social media en outdoor uitingen. Ook heeft Nowsy korte portretten gemaakt van twee Amsterdamse leraren, allemaal met het doel een voor jongeren relevant en herkenbaar beeld van het vak te schetsen.

Zelf een dag lesgeven
Door mee te doen aan het programma Leraar voor een Dag van de verschillende Amsterdamse lerarenopleidingen (HvA, Ipabo, UvA en VU) kunnen jongeren ontdekken of het beroep van leraar basisonderwijs iets voor hen is. Ze lopen een dag mee met een leraar op een Amsterdamse basisschool in de buurt en geven ook echt zelf een les. Zo kunnen ze zelf ervaren dat hun achtergrond en ervaringen met het kleurrijke leven in de stad goed van pas komen.

Volgens Rick Geven, Client Director bij Nowsy, is deze aanpak nodig. ‘Voor veel jongeren in en rond Amsterdam is leraar worden niet de meest voor de hand liggende keuze. Vaak omdat ze zichzelf niet direct met het vak identificeren, terwijl ze juist met hun eigenschappen en talenten een belangrijke rol kunnen spelen bij de ontwikkeling van kinderen in Amsterdam. Herkenning en identificatie is een belangrijk onderdeel van deze campagne, en dan is het helemaal goed dat jongeren het uiteindelijk ook voor een dag echt kunnen ervaren’ aldus Geven.

Credits:
Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Margriet Uittenbogaard Dobson, Kirsten Slisser Mills, Annette van de Merwe
Bureau: Nowsy
Art & copy: Patrick Wijnhoven en Allard Jaspars
Account: Rick Geven en Esther Slob
Productie: Soda

De campagnevideo's zijn hier te bekijken:
https://youtu.be/-xhAjxI30Tg
https://youtu.be/O6hiaoyFCPA
 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken