Sanquin at Work: bloed doneren onder werktijd
- Bureaus
- 28 nov 2021 @ 21:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 nov 2021 @ 21:56
- Sjaak Hoogkamer
Sanquin en 2Basics introduceren een nieuwe strategie om bedrijven een structurele bijdrage te laten leveren aan de levensredders van de toekomst. Hiervoor is een nieuw label ontwikkeld, waarbij medewerkers onder werktijd bloed of plasma kunnen doneren.
De werkgever geeft tijd, de medewerker geeft bloed: dat is het principe van Sanquin at Work.
Met Sanquin at Work komt Sanquin tegemoet aan de vele verzoeken om vanuit het bedrijfsleven een maatschappelijke bijdrage te leveren en de permanente uitdaging de bloedvoorraad op peil te houden.
Werkgevers die hun werknemers tijd geven om onder werktijd te doneren, worden door Sanquin geholpen met een interne wervingscampagne.
Medewerkers kunnen doneren op een bloedbanklocatie naar keuze, dichtbij huis of bij kantoor. Door te doneren onder werktijd wordt een veelgehoorde reden ‘geen tijd om te doneren’ weggenomen én zorgt de werkgever voor een betere werk/privé balans. De bijdrage aan het teamgevoel door samen met collega’s iets goeds doen voor een ander vormt een veelgehoord extra pluspunt, aldus Sanquin.
Eigen invulling
Hoe een bedrijf deelname aan Sanquin at Work invult is zelf te bepalen, legt Vera Seriese, programmamanager van Sanquin at Work, uit: ‘Deelname aan het programma vormt concreet bewijs van goed werkgeverschap en de ambitie tot het leveren van een maatschappelijke bijdrage. Sommige bedrijven bieden hun medewerkers een vast aantal uur per jaar voor bloeddonatie of nemen het op in het vrijwilligersprogramma. Sanquin helpt deelnemende bedrijven natuurlijk met input voor een interne wervingscampagne om zoveel mogelijk medewerkers te inspireren zich als donor aan te melden.’
Frieda Ulsamer de Waard, managing director 2Basics: ‘Als strategisch partner van Sanquin ontwikkelen we diverse campagnes om de belangrijke missie van Sanquin te versterken en uit te dragen. Sanquin at Work biedt een enorm potentieel om bedrijven die tot voor kort niet wisten hoe zij maatschappelijke impact kunnen maken, een belangrijke rol te geven in het werk van Sanquin. Dat die plannen nu vorm krijgen en de aanpak enthousiast ontvangen wordt, is fantastisch.’
Ode aan de levensredders
Na een aantal regionale pilots roept Sanquin bedrijven uit heel Nederland op om zich aan te sluiten. Speciaal daarvoor, als lancering van het label en als waardering naar de bedrijven die al aangesloten zijn, is de ‘Ode aan de Levensredders’ ontwikkeld. Dit is een spoken word uitvoering, bedacht en geproduceerd door 2Basics in samenwerking met Triple ThreaT.
Resultaten
De ode staat nu één dag online en inmiddels hebben al vijftien bedrijven zich aangemeld. Aanstaande maandag start een betaalde online campagne. De Ode aan de Levensredders is hier op LinkedIN te bekijken.
Meer informatie: www.sanquin.nl/atwork
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing