Aegon komt met podcast die inbraak moet voorkomen: De Stille Nachtwachter

Aegon komt met podcast die inbraak moet voorkomen: De Stille Nachtwachter
  • Bureaus
  • 24 dec 2021 @ 08:46
  • 45175 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • PodcastMaatschappij

Uit onderzoek van Aegon onder duizend Nederlanders blijkt dat 51% bang is dat er wordt ingebroken tijdens de feestdagen en terecht want met de feestdagen wordt er gemiddeld meer dan 300 keer per dag ingebroken. De verzekeraar lanceert daarom De Stille Nachtwachter.

De Stille Nachtwachter is inbraakpreventie in de vorm van een vijf uur durende podcast van een écht kerstdiner tussen ‘fictieve’ vrienden, waardoor het net lijkt alsof er iemand thuis is. Met geluiden die iedereen zal herkennen, zoals een ongemakkelijk moment aan tafel, een vriend die valsspeelt en het enthousiast reageren op een cadeau waar je eigenlijk niet op zit te wachten. De campagne is ontwikkeld door Creative Agency TBWA\Neboko.

Aegon: Geluid als preventiemaatregel

Maarten de Rooij, Head of Claims bij Aegon Schadeverzekeringen: ‘De feestdagen zijn dit jaar minder feestelijk dan we gewend zijn. Gelukkig mogen we wel in kleine kring bij elkaar komen. Zo ontstaat in december de ideale cocktail voor inbrekers: een leeg, donker en stil huis. Wij willen het bewustzijn rondom inbraken tijdens de feestdagen verhogen en mensen voorbereiden. Aan het rijtje met de bekende inbraakpreventietips, zoals lichten aan, gordijnen dicht en deuren op slot, voegen we een vernieuwend onderdeel toe, de podcast De Stille Nachtwachter. Geluid is voor één op de drie mensen een nu nog onbekende preventiemaatregel, terwijl bijna de helft van de mensen desgevraagd geluid wel zou inzetten om inbraak tegen te gaan.’

Home Alone

De Stille Nachtwachter-podcast is geïnspireerd op de bekende scène uit Home Alone, waar hoofdpersoon Kevin de tv aanzet om inbrekers af te schrikken. De podcast van Aegon klinkt ruim vijf uur lang als een gezellig, net echt lijkend kerstavondje. In de podcast passeren herkenbare momenten de revue. Zo komen er vakanties aan bod, worden er nieuwtjes gedeeld, voornemens uitgesproken en kan iemand niet tegen zijn verlies tijdens Monopoly. Ook oneliners als ‘Hebben jullie kerstpakketten gehad vanuit werk?’, ‘Je zit gewoon vals te spelen’ en de ongemakkelijke vraag ‘Vertel eens wat over jezelf…’ komen langs.

Een echt kerstdiner, met echte gasten

Creatief duo Richard Bushoff en Lennart Schoterman van TBWA/Neboko: ‘Een kerstdiner kan zomaar vijf tot zes uur duren, dus die lengte wilden we ook écht hebben. We hebben een eettafel neergezet in onze spiksplinternieuwe high-tech geluidsstudio en de acteurs vijf uur lang hun gang laten gaan zonder uitgeschreven script. Zo hebben we ze een echt kerstdiner voorgeschoteld en spelletjes laten spelen. Het resultaat mag er zijn! En gelukkig is er geen kom soep omgevallen…’

Luister hier naar een fragment. De podcast is ook te vinden op: https://www.aegon.nl/stillenachtwachter.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken