Domino’s gebruikt TikTok om personeel te werven

Domino’s gebruikt TikTok om personeel te werven
  • Bureaus
  • 29 dec 2021 @ 12:09
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Domino’s gebruikt het sociale medium TikTok om nieuw personeel te werven. Het doel achter de campagne is om jongeren te bereiken daar waar zij zijn.

Monkeys & Bananas ontwikkelde de nieuwste personeelswervingscampagne voor Domino’s, waarbij TikTok hét centrale communicatiemiddel vormt.  In het campagneconcept #PIZZAAANDEBAK, staat authenticiteit centraal. TikTok is hét voorbeeld van deze omslag in content

Alain de Schutter van Monkeys & Bananas legt uit: ‘TikTok is onwijs populair bij GenZ. We zien duidelijk dat je op TikTok vooral kunt scoren met creativiteit en humor. De content die er gedeeld wordt is niet te vergelijken met de content die je vindt op een ander platform. Als merk kun je hier op inspelen, mits je jezelf natuurlijk goed aanpast aan de doelgroep. En dat hebben we gedaan.’

Stefan Mouwen, local store marketeer van Domino’s geeft toe dat deze nieuwe manier wel even wennen was: ‘De jonge doelgroep wordt steeds sneller én kritischer als het gaat om advertenties. In een mum van tijd scroll of swipe je een reclame weg. Hoe blijf je relevant en interessant voor deze doelgroep? Dat kan dus alleen door je te blijven verdiepen in dat wat hen bezighoudt. Alleen dan blijf je zichtbaar op de schermen van GenZ.’

Foto: Domino's

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken