Domino’s gebruikt TikTok om personeel te werven
- 29 dec 2021 @ 12:09
- Ryan Baij
Domino’s gebruikt het sociale medium TikTok om nieuw personeel te werven. Het doel achter de campagne is om jongeren te bereiken daar waar zij zijn.
Monkeys & Bananas ontwikkelde de nieuwste personeelswervingscampagne voor Domino’s, waarbij TikTok hét centrale communicatiemiddel vormt. In het campagneconcept #PIZZAAANDEBAK, staat authenticiteit centraal. TikTok is hét voorbeeld van deze omslag in content
Alain de Schutter van Monkeys & Bananas legt uit: ‘TikTok is onwijs populair bij GenZ. We zien duidelijk dat je op TikTok vooral kunt scoren met creativiteit en humor. De content die er gedeeld wordt is niet te vergelijken met de content die je vindt op een ander platform. Als merk kun je hier op inspelen, mits je jezelf natuurlijk goed aanpast aan de doelgroep. En dat hebben we gedaan.’
Stefan Mouwen, local store marketeer van Domino’s geeft toe dat deze nieuwe manier wel even wennen was: ‘De jonge doelgroep wordt steeds sneller én kritischer als het gaat om advertenties. In een mum van tijd scroll of swipe je een reclame weg. Hoe blijf je relevant en interessant voor deze doelgroep? Dat kan dus alleen door je te blijven verdiepen in dat wat hen bezighoudt. Alleen dan blijf je zichtbaar op de schermen van GenZ.’
Foto: Domino's
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing