Familie centraal in merkcampagne SOS Kinderdorpen
- Bureaus
- 8 dec 2021 @ 17:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 dec 2021 @ 17:15
- Sjaak Hoogkamer
Brand building agency And Now This heeft in samenwerking met Marc Oosterhout voor SOS Kinderdorpen een nieuwe positionering ontwikkeld: alles draait voortaan om familie.
SOS Kinderdorpen wil graag het merk versterken om de breedte van het werk van de organisatie bekender te maken.
Janet Tuinstra, Hoofd Corporate Communicatie SOS Kinderdorpen: ‘Iedereen kent ons van de dorpen: kinderen die er alleen voor staan, krijgen daar een nieuwe familie. Maar SOS Kinderdorpen doet zoveel meer dan dat. Liever zorgen we er tegenwoordig voor dat kinderen bij hun eigen familie kunnen blijven wonen. Daarom steunen we ook kwetsbare families met bijvoorbeeld opleidingen en banen. Want SOS Kinderdorpen gelooft: vanuit een liefdevolle familie hebben kinderen nog meer kans op een betere toekomst.Veel mensen weten dit niet. We merkten dat onze geholpen naamsbekendheid hoog was, maar de spontane naamsbekendheid achterbleef.’
Liever zorgen we er tegenwoordig voor dat kinderen bij hun eigen familie kunnen blijven wonen.
Jeroen de Korte, medeoprichter And Now This: ‘Marc, met wie we regelmatig samenwerken, heeft de basis gelegd voor de merkstrategie en heeft ons vervolgens benaderd om de herpositionering verder te ontwikkelen. We willen er met de campagne voor zorgen dat SOS Kinderdorpen geassocieerd gaat worden met één woord: familie. Van tvc tot website, van social media tot collectant, telkens als mensen in contact komen met het merk, willen we dat ze daaraan denken. Vandaar ook de nieuwe merkregel: De kracht van familie.’
Animatie is spannende keuze
De geïntegreerde campagne, die tot medio volgend jaar loopt en te zien en te horen is op tv, radio, online, via social media en dagbladen, draait om animatie. Tuinstra: ‘De keuze voor animatie is een spannende keuze, want doorgaans laten goede doelen in hun campagnes kinderen in schrijnende situaties zien, wat een erg doeltreffende methode is. Maar wij willen kinderen in onze zorg niet gebruiken voor onze massamediale campagnes.’
Paul Bakker, tevens medeoprichter And Now This, vult aan: ‘Omdat SOS Kinderdorpen wereldwijd actief is wilden we families uit verschillende culturen een podium geven en zo laten zien dat familieliefde universeel is. We zien families uit alle windstreken Happy Birthday zingen, in hun eigen taal en met hun eigen tradities – daar hebben we uitgebreid research naar gedaan. Dit vormt de basis van de campagne die we hebben doorvertaald naar dagbladadvertenties, radiocommercials en social media posts.
Credits
Client: SOS Kinderdorpen, Janet Tuinstra, Maarten Nederkoorn, Wies Engel, Willemijn van Benthem
Agency: And Now This
Creative Directors: Paul Bakker, Jeroen de Korte
Agency Producer: Tamara Wezeman
Assistant Producer: Nadya Sastrohardjo
Strategy: Marc Oosterhout
VFX Production Company: Ambassadors
Director: Nick Groeneveld
Creative Lead: Justin Blyth
Producer: Jade Durbecker, Sophie van Kooten
Project Manager: Wiarda Postma
Lead Designer & Character Design: Maureen van der Hout
Senior Designer, Layout & Storyboard: Rachelle Slingerland
2D Animation: Midhat Avdagic, Rink Hof
Editor: Oscar Marmelstein
Colorist: Matt Hare
Audio Production Company: Public Audio
Sound Designer: Joep Meijburg, Ed Meijaard
Composer: Sebastiaan Roestenburg
Senior Producer: Zoë de Regt
Artist Manager: Marissa Zandvliet
Voice-over: Edson da Graça
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing