Coop lanceert nieuwe campagne
- 6 jan 2022 @ 10:35
- Ryan Baij
Coop lanceert een nieuwe campagne met de boodschap: ‘Zo kan ’t ook’. De campagne is een vervolg op de ‘Samen maak je ’t verschil-campagne’ uit 2017.
Met het statement Zo kan ’t ook! gaat de campagne in 2022 een stap verder door aan te geven hoe dat verschil daadwerkelijk kan worden gemaakt. De campagne is gemaakt door GUC Agency (toekomstig iO). Het wordt uitgerold met de inzet van de volgende middelen en media: tv tag-ons, print, folder, winkelmateriaal, online en social media.
Mariëlle Witjes, Manager Marketing en Communicatie Coop Supermarkten is enthousiast over de nieuwe campagne: ‘Zo kan ’t ook! is geen nieuwe pay-off. Maar een statement, dat centraal staat in onze nieuwe campagne. Die campagne draait om concrete oplossingen voor vragen, die bij de consument leven. Vragen als: ‘Ik wil wel duurzamer kiezen, gezonder en meer gevarieerd eten of bijdragen aan de buurt. Maar hoe doe ik dat daadwerkelijk?’. Als Coop laten wij dan zien hoe ’t ook kan, waarna wij de oplossingen hiervoor met alle consumenten delen. Inspirerend, als een logisch én concreet alternatief. Zo kan ’t ook!’.
Ook Bas Smabers, Client Services Director GUC Agency, is blij met de hernieuwde samenwerking en legt uit waarom de ontwikkeling van de campagne nodig was: ‘Alhoewel de gedachte Samen maak je het verschil er vandaag de dag nog steeds toe doet, is de uniekheid van het begrip ‘samen’ de afgelopen anderhalf jaar behoorlijk afgenomen. De vele corona-uitingen, die het woord ‘samen’ claimden is, heeft daar behoorlijk aan bijgedragen. Daarnaast is het de wens van Coop om concreter te worden in de bewijsvoering hóe het verschil dan gemaakt kan worden. De eerste stap hierbij was een significante aanpassing van het merk-archetype. Als vervolgstap is het gehele merkpaspoort aangescherpt.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing