Nieuwe merkcampagne voor Ourtime

Nieuwe merkcampagne voor Ourtime
  • Bureaus
  • 3 jan 2022 @ 09:59
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Ourtime, de dating service voor 50+ singles, keert terug op tv met de nieuwe merkcampagne: ‘Creëer je eigen geluk’. De commercial is ontwikkeld in samenwerking met Frans creatief bureau Steve.

De commercial werd de dag voor ‘Love Sunday’ - zondag 2 januari – gelanceerd. Love Sunday is dé zondag tijdens het dating piekseizoen waarop de meeste single Nederlanders zich aanmelden bij een dating service.

Geen Prince Charming meer

‘In de eerdere Ourtime-campagne Samen van het leven genieten lag de focus op het samen willen genieten van het leven en het delen van interesses en passies. Hiermee zette het merk in op de voorzichtige introductie van online dating voor 50-plussers. Nu deze generatie hier steeds meer voor open lijkt te staan, is het tijd om deze merkcampagne naar het volgende niveau te tillen, aldus Ourtime. ‘Ourtime richt zich met deze nieuwe commercial wederom tot de moderne, levenslustige 50+ singles van Nederland. Deze generatie geeft aan zich vrijer (56%) en zelfverzekerder (70%) dan ooit tevoren te voelen, en juist nu beter te weten wat ze zoeken in een partner dan toen ze jonger waren (85%).* Ze wachten misschien niet langer op Prince Charming, maar zijn nog steeds op zoek naar liefde.’

Vlaamse filmregisseur Jaco Van Dormael

‘Bureau Steve vertrouwde de realisatie van de campagne toe aan de Vlaamse filmregisseur Jaco Van Dormael, die zijn kunde om mooie verhalen te vertellen eerder al bewees met speelfilms Mr. Nobody en The Eighth Day.’ De campagne is sinds 1 januari op tv te zien en wordt naast in Nederland ook uitgezonden in Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk.

* Extern onderzoek uitgevoerd door Panelwizard in augustus 2021 in opdracht van Ourtime onder 1.054 Nederlandse 50+ singles.
 



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken