Plus: gezond het nieuwe jaar in

Plus: gezond het nieuwe jaar in
  • Bureaus
  • 7 jan 2022 @ 10:18
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met deze campagne geeft Plus als zelfverklaarde ‘Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland’ tips om gezondere en bewustere keuzes te maken en inspireert met gezonde producten en recepten.

Plus zet een uitgebreide (online) mediacampagne in met o.a. een tv-commercial, inspiratiemagazine, instore materiaal, online video’s, social en display.

Onderdeel van de campagne is de tv-commercial waar vader Bert en dochter Eke centraal staan. Bert maakt een ommezwaai naar een gezonder en bewuster leven.

Vol daadkracht begint hij aan zijn missie. En dit alles om zijn dochter het duwtje in de rug te geven dat ze nodig heeft.

Okke Wiarda, manager Merk en Communicatie Plus: ‘Met deze commercial laten we zien dat iedereen een omslag kan maken in zijn leven. Samen met zijn dochter wordt 2022 voor Bert de start van een gezond jaar. Het verhaal wordt ondersteund door de muziek van Youri Lentjes, die het nummer ‘The Ride’ speciaal voor deze commercial heeft geschreven. Een perfecte aanvulling op het verhaal.’

Wunderman Thompson Amsterdam maakte de tv-commercial. Creative Director Chris Sant: ‘We zien de liefde van een vader voor zijn dochter, en daar gaat hij ver voor. Herkenbaar voor mij als vader van drie dochters. We laten geen droombeeld zien, maar een realistisch verhaal waarbij goed eten een belangrijke rol speelt.’

Muziek met een missie

Ook voor deze commercial heeft Plus verschillende singer-songwriters ingezet. Hieruit is een samenwerking ontstaan met zanger Youri Lentjes en componisten Sonny Groeneveld en Sam van Ommen. Samen hebben zij de krachten gebundeld en een nummer geschreven: ‘The Ride’. Dat gaat over jezelf blijven uitdagen en het beste uit je leven te halen, voor jezelf maar ook voor de mensen om je heen. Het nummer wordt rond 21 januari uitgebracht.

Credits:

PLUS Supermarkten

Okke Wiarda, Esmee Blom, Annemiek Moerman, Sharoni Bos, Gabrielle van IJzendoorn en Romy Assadourian.

Bureaus

Wunderman Thompson Amsterdam, Energize en Giesbers

TVC

Bureau: Wunderman Thompson

Sr. Creatives: Joey Boeters

Creative Director: Chris Sant

Client Service Director: Annemieke Min

Business Lead: Terry Stijvers

Sr. Producer: Kiek Beljaars, Petra Leddy

Productie TVC: PINK RABBIT

Regie: Rogier Hesp

Executive Producer: Mireille Lampe

Producer: Floor Schroeijers

DOP: Robbie van Brussel

Montage: MRTN.TV: Martin Heijgelaar, Pim van der Pas

Post Productie: Captcha!

Grading: Captcha! Barry Clarke

Music Supervision: AMP. Amsterdam// the Sonic Branding Company

Geluid: Studio Alfred Klaassen: Jacco Lenstra, Hans van de Loo



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken