XXS ontwikkelt campagne voor Port of Amsterdam

XXS ontwikkelt campagne voor Port of Amsterdam
  • Bureaus
  • 26 jan 2022 @ 08:23
  • 13043 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

XXS lanceert de eerste campagne rondom de opening van de grootste zeesluis ter wereld. Deze nieuwe sluis – Zeesluis IJmuiden – vervangt de Noordersluis en wordt op 26 januari officieel geopend door Koning Willem-Alexander.

De campagne bestaat uit twee fases. De eerste fase richt zich op de officiële opening van de zeesluis. In de tweede fase, vanaf 27 januari, worden verschillende proposities van Port of Amsterdam geladen die het verhaal vertellen over de duurzame toekomst van de Amsterdamse haven.

De zeesluiscampagne maak slim gebruik van media. De locaties van de abri’s in Amsterdam Centrum, IJmuiden en Velzen zijn zorgvuldig gekozen. Online banners en social advertising zijn in samenwerking met Daily Dialogues ingekocht op basis van geotargeting en niche media.

‘Met deze campagne geven we Port of Amsterdam alle flexibiliteit om consistent te communiceren over verschillende proposities, via verschillende kanalen, aan verschillende doelgroepen. We hebben daarbij gekozen voor een vorm die we steeds opnieuw op een kostenefficiënte manier relevant kunnen maken om zo het maximale uit media en middelen te halen’ zegt Sanne Tolsma, Managing Director van XXS.

Erik Bruinsma, Strategisch Marketeer bij Port of Amsterdam: ‘De strategie en creatie die XXS heeft ontwikkeld, past naadloos bij onze nieuwe merkpositionering waarin we met lef en daadkracht willen laten zien dat we als haven de ambitie hebben voorop te lopen in de transitie naar een duurzame samenleving. De nieuwe zeesluis wordt heel handig als metafoor daarvoor ingezet. Het is mooi om te zien hoe de verschillende bureaus binnen Candid platform  samenwerken om een optimaal resultaat voor ons als klant neer te zetten.’

Voordeur
Het sluizencomplex in IJmuiden kan gezien worden als de voordeur van de Amsterdamse havenregio. Het is cruciaal dat de zeesluizen betrouwbaar en met voldoende capaciteit de logistieke stromen van en naar de haven faciliteren. De nieuwe zeesluis is een bouwwerk van Rijkswaterstaat en onderdeel van de kustverdediging van ons land. Ook de nieuwe Zeesluis IJmuiden wordt bediend door de Divisie Havenmeester van Port of Amsterdam.

Credits
Port of Amsterdam: Erik Bruinsma, Bart Sikking, Carlijn van Essen, Anja de Kiewit
Bureau: XXS Amsterdam, onderdeel van Candid
Concept en creatie: Bas Oosterwal, John Snik
Account en Strategie: Arjan Leest

Jan de Roos – Copy

De campagnevideo is hier te downloaden (WeTransfer).

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken