Edson Sabajo voorzitter nieuw ADCN-bestuur

Edson Sabajo voorzitter nieuw ADCN-bestuur
  • Bureaus
  • 16 feb 2022 @ 13:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

ADCN (de Nederlandse Club voor Creativiteit) heeft een nieuw bestuur en voor 2022 is Edson Sabajo de eerste gastvoorzitter. In deze nieuwe opzet van het bestuur bepaalt de jaarlijks wisselende gastvoorzitter het thema voor ADCN.

De co-founder en mede-eigenaar van het internationaal streetwear label Patta zal dit jaar de leden van ADCN ‘inspireren met zijn visie op creativiteit.’ Het thema van Sabajo wordt binnenkort bekendgemaakt.

Sabajo heeft met Patta een internationale community gebouwd op gebied van ondernemerschap, design, streetwear, muziek, kunst, sport en educatie.

Gedurende het jaar wordt het thema van zijn keuze in verschillende activiteiten van de ADCN doorgevoerd. Onder meer het publiceren van een essay, het hosten van een inspiratiedag rondom het thema, het organiseren van een competitie met speciale jury en President’s Award rondom het thema, en het leiden van een Masterclass tijdens Dutch Creativity Festival.

Sabajo: ‘ADCN vertegenwoordigt alle creative people. Die van niets iets kunnen maken. Creativiteit is niet alleen dingen maken maar ook verhalen vertellen, het bouwen van een business, het bouwen van bruggen tussen verschillende communities. Met ADCN wil ik zorgen voor kruisbestuiving en gesprekken. En tools geven aan de jongere generatie.’

Nieuw bestuur

ADCN’s nieuwe bestuur gaat werken aan de nieuwe educatieve missie van ‘creatieve groei’. De ontwikkeling van creatieve mensen en ideeën die volgens ADCN positieve impact maken op de samenleving. Voor de wereld van commerciële communicatie doet ADCN dat met de Club ADCN en ADCN Academy programma’s. Met Dutch Creativity Awards en Dutch Creativity Festival viert en presenteert ADCN ook creativiteit uit andere disciplines en sectoren.

Dinesh Sonak, Managing Director ADCN: ‘Alle bestuursleden zijn smaakmakers in hun eigen discipline en dankzij hun mix aan achtergronden kan ADCN zowel verbredend als verdiepend werken. De kunst om te leren en de ambitie om te groeien staan centraal in onze programma’s. Dit moet leiden tot ‘creative excellence’ in ons werk.’

het bestuur van ADCN bestaat uit:

President of the Year 2022 - Edson Sabajo, Co-Founder, Patta

Co-Chair - Liza Enebeis, Creative Director & Partner, Studio Dumbar

Co-Chair - Jouke Vuurmans, Global Chief Creative Officer, Media.Monks

Finance & Operations - Rik Ledder, CEO, TBWA\NEBOKO

Business - Anneke Schogt, Content Lead EMEA, Media.Monks

Inclusion - Chee-Han Kartosen-Wong, Film Editor & Co-Founder Bongkar met Wongkar

PR & Media - Sarah Hagens, Director & Founder, HAGENS

Club - Gijs Determeijer, Film Producer & Partner, HALAL

Academy - Mark Vernooij, Partner, THNK School of Creative Leadership

Awards - Alvaro Sotomayor, Creative Director, Wieden+Kennedy Amsterdam

Festival - Dymphie Braun, Program Maker, Cultural Producer & Creative Researcher 

 

Foto’s Martijn Kuyvenhoven

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken