Edson Sabajo voorzitter nieuw ADCN-bestuur
- Bureaus
- 16 feb 2022 @ 13:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 feb 2022 @ 13:21
- Sjaak Hoogkamer
ADCN (de Nederlandse Club voor Creativiteit) heeft een nieuw bestuur en voor 2022 is Edson Sabajo de eerste gastvoorzitter. In deze nieuwe opzet van het bestuur bepaalt de jaarlijks wisselende gastvoorzitter het thema voor ADCN.
De co-founder en mede-eigenaar van het internationaal streetwear label Patta zal dit jaar de leden van ADCN ‘inspireren met zijn visie op creativiteit.’ Het thema van Sabajo wordt binnenkort bekendgemaakt.
Sabajo heeft met Patta een internationale community gebouwd op gebied van ondernemerschap, design, streetwear, muziek, kunst, sport en educatie.
Gedurende het jaar wordt het thema van zijn keuze in verschillende activiteiten van de ADCN doorgevoerd. Onder meer het publiceren van een essay, het hosten van een inspiratiedag rondom het thema, het organiseren van een competitie met speciale jury en President’s Award rondom het thema, en het leiden van een Masterclass tijdens Dutch Creativity Festival.
Sabajo: ‘ADCN vertegenwoordigt alle creative people. Die van niets iets kunnen maken. Creativiteit is niet alleen dingen maken maar ook verhalen vertellen, het bouwen van een business, het bouwen van bruggen tussen verschillende communities. Met ADCN wil ik zorgen voor kruisbestuiving en gesprekken. En tools geven aan de jongere generatie.’
Nieuw bestuur
ADCN’s nieuwe bestuur gaat werken aan de nieuwe educatieve missie van ‘creatieve groei’. De ontwikkeling van creatieve mensen en ideeën die volgens ADCN positieve impact maken op de samenleving. Voor de wereld van commerciële communicatie doet ADCN dat met de Club ADCN en ADCN Academy programma’s. Met Dutch Creativity Awards en Dutch Creativity Festival viert en presenteert ADCN ook creativiteit uit andere disciplines en sectoren.
Dinesh Sonak, Managing Director ADCN: ‘Alle bestuursleden zijn smaakmakers in hun eigen discipline en dankzij hun mix aan achtergronden kan ADCN zowel verbredend als verdiepend werken. De kunst om te leren en de ambitie om te groeien staan centraal in onze programma’s. Dit moet leiden tot ‘creative excellence’ in ons werk.’
het bestuur van ADCN bestaat uit:
President of the Year 2022 - Edson Sabajo, Co-Founder, Patta
Co-Chair - Liza Enebeis, Creative Director & Partner, Studio Dumbar
Co-Chair - Jouke Vuurmans, Global Chief Creative Officer, Media.Monks
Finance & Operations - Rik Ledder, CEO, TBWA\NEBOKO
Business - Anneke Schogt, Content Lead EMEA, Media.Monks
Inclusion - Chee-Han Kartosen-Wong, Film Editor & Co-Founder Bongkar met Wongkar
PR & Media - Sarah Hagens, Director & Founder, HAGENS
Club - Gijs Determeijer, Film Producer & Partner, HALAL
Academy - Mark Vernooij, Partner, THNK School of Creative Leadership
Awards - Alvaro Sotomayor, Creative Director, Wieden+Kennedy Amsterdam
Festival - Dymphie Braun, Program Maker, Cultural Producer & Creative Researcher
Foto’s Martijn Kuyvenhoven
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing