Meisjesdroom: een Porsche!

Meisjesdroom: een Porsche!
  • Bureaus
  • 28 mrt 2022 @ 19:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Al ruim 70 jaar is Porsche naar eigen zeggen aanjager van dromen. Ooit geboren uit de droom van oprichter Ferry Porsche, groeide het automerk snel uit tot de ultieme jongensdroom.

Anno 2022 vonden Porsche Nederland en dentsuACHTUNG! het echter hoog tijd voor een nieuw perspectief op het begrip ‘jongensdroom’. De introductie van het nieuwste model - de 100% elektrische Porsche Taycan Sport Turismo - was daar de aanleiding voor.

Voortbordurend op de campagne van vorig jaar waarin onder andere de conventie dat sportwagens alleen voor mannen zijn werd ontkracht, is ook deze campagne gericht op een vrouwelijke doelgroep.

In korte online video’s worden de ‘Girlhood dreams’ van drie ambitieuze vrouwen uitgelicht. Succesvol fotograaf Martika Avalon, oprichter van lingeriemerk Love Stories, Marloes Hoedeman en directeur van museum Voorlinden, Suzanne Swarts, delen hun verhaal met als doel om andere vrouwen te inspireren groots te dromen.

‘Bij een campagne gericht op vrouwen is het belangrijk om weg te blijven van clichés,’ stelt Britt Boss, strateeg bij denstuACHTUNG!. We zijn op zoek gegaan naar een gedeelde mentaliteit - en die vonden we in het begrip de ‘meisjesdroom’. Of eigenlijk meer in het gebrek daaraan. Mannen worden vanaf jongs af aan gestimuleerd om groots te dromen: van profvoetballer of astronaut worden, tot aan een Porsche rijden.'

Als je ‘meisjesdroom’ zoekt op Google, dan stuit je op heel veel roze en de prins op het witte paard. Hoog tijd dus om te laten zien dat ook vrouwen grootse, ambitieuze dromen hebben

‘Het stereotype beeld van vrouwen die een Porsche rijden omdat hun man die voor hen heeft gekocht, is al lang achterhaald. Vrouwen willen ook in een sportieve auto rijden en wij zien dat onze vrouwelijke kopersgroep daarmee steeds belangrijker wordt, ‘licht Anne Pellekoorn, Brand Marketing Manager bij Porsche Nederland toe. ‘De automotive industrie heeft mijns inziens nog een lange weg te gaan als het gaat om female empowerment. Met meer zichtbaarheid voor ambitieuze vrouwen veranderen we zo stukje bij beetje met z’n allen de beeldvorming,’ aldus Pellekoorn.

Credits

Concept & Strategie: dentsuACHTUNG!

Productie: dentsuACHTUNG!

Fotografie: Maria Bodil

PR: The Media Nanny

Media: Mediacom

Website: 51North

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken