Meisjesdroom: een Porsche!
- Bureaus
- 28 mrt 2022 @ 19:08
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 mrt 2022 @ 19:08
- Sjaak Hoogkamer
Al ruim 70 jaar is Porsche naar eigen zeggen aanjager van dromen. Ooit geboren uit de droom van oprichter Ferry Porsche, groeide het automerk snel uit tot de ultieme jongensdroom.
Anno 2022 vonden Porsche Nederland en dentsuACHTUNG! het echter hoog tijd voor een nieuw perspectief op het begrip ‘jongensdroom’. De introductie van het nieuwste model - de 100% elektrische Porsche Taycan Sport Turismo - was daar de aanleiding voor.
Voortbordurend op de campagne van vorig jaar waarin onder andere de conventie dat sportwagens alleen voor mannen zijn werd ontkracht, is ook deze campagne gericht op een vrouwelijke doelgroep.
In korte online video’s worden de ‘Girlhood dreams’ van drie ambitieuze vrouwen uitgelicht. Succesvol fotograaf Martika Avalon, oprichter van lingeriemerk Love Stories, Marloes Hoedeman en directeur van museum Voorlinden, Suzanne Swarts, delen hun verhaal met als doel om andere vrouwen te inspireren groots te dromen.
‘Bij een campagne gericht op vrouwen is het belangrijk om weg te blijven van clichés,’ stelt Britt Boss, strateeg bij denstuACHTUNG!. We zijn op zoek gegaan naar een gedeelde mentaliteit - en die vonden we in het begrip de ‘meisjesdroom’. Of eigenlijk meer in het gebrek daaraan. Mannen worden vanaf jongs af aan gestimuleerd om groots te dromen: van profvoetballer of astronaut worden, tot aan een Porsche rijden.'
Als je ‘meisjesdroom’ zoekt op Google, dan stuit je op heel veel roze en de prins op het witte paard. Hoog tijd dus om te laten zien dat ook vrouwen grootse, ambitieuze dromen hebben
‘Het stereotype beeld van vrouwen die een Porsche rijden omdat hun man die voor hen heeft gekocht, is al lang achterhaald. Vrouwen willen ook in een sportieve auto rijden en wij zien dat onze vrouwelijke kopersgroep daarmee steeds belangrijker wordt, ‘licht Anne Pellekoorn, Brand Marketing Manager bij Porsche Nederland toe. ‘De automotive industrie heeft mijns inziens nog een lange weg te gaan als het gaat om female empowerment. Met meer zichtbaarheid voor ambitieuze vrouwen veranderen we zo stukje bij beetje met z’n allen de beeldvorming,’ aldus Pellekoorn.
Credits
Concept & Strategie: dentsuACHTUNG!
Productie: dentsuACHTUNG!
Fotografie: Maria Bodil
PR: The Media Nanny
Media: Mediacom
Website: 51North
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing