Bitvavo lanceert merkcampagne

Bitvavo lanceert merkcampagne
  • Bureaus
  • 28 apr 2022 @ 09:38
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bitvavo, handelsplatform voor cryptovaluta van Nederland, lanceert een merkcampagne in samenwerking met Dept. Focus ligt op een nieuwe merkpositionering.

Intussen maken al meer dan een miljoen Nederlanders gebruik van het Bitvavo platform via de app of bitvavo.com. ‘Sinds de start in 2018 wil Bitvavo digitale valuta voor iedereen bereikbaar maken. We willen een groter publiek kennis laten maken met Bitvavo. Deze multimediale merkcampagne is daarvan het begin,’ aldus Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo.

Centraal in de campagne staat een videoconcept waarin acteur Sam Spruell (The Hurtlocker, Taken 3, Legend) in een woelige storm soringt die symbool staat voor de turbulente wereld van crypto. Tenslotte landt hij op een stevig fundament te midden van al dit natuurgeweld: het Bitvavo logo.

‘Tijdens het ontwikkelen van de campagne kwamen we samen met Bitvavo op het idee om deze nieuwe en spannende wereld op symbolische wijze te illustreren voor een groter publiek. Ons verhaal combineert daarom realistische momenten met meer abstracte elementen rond de woeste en onvoorspelbare krachten van de natuur. Uiteindelijk gebruiken we deze metafoor om iedereen te vertellen: als je de kansen van crypto wilt ontdekken, maar wel via een veilig, betrouwbaar en solide platform - dan is Bitvavo letterlijk jouw ‘rots in de branding,’ zegt René Verbong, Executive Creative Director bij Dept. 

De campagne wordt gelanceerd in een brede range aan middelen en kanalen, van TV en radio tot aan een online laag in elke mogelijke configuratie. Ook een reeks outdoor spectaculars en OOH zijn onderdeel van het geheel.

 

Credits

Opdrachtgever: Bitvavo, Marijn van de Ven, Marcel Ribbens

Bureau: DEPT®

Creatie: René Verbong, Ramin Bahari, Manuel Di Tolve

Design: Sander van Lit, Immanuel de jong

Strategie: Rens Verweij, Willem Maijvis

Client Service: Jord Wessels, Annika Timmer, Auke Roggeveen

RTV Producer: Marcel Ossendrijver, Mehdi Assem

Pro.mij: Bonkers, Saskia Kok, Jan Jinek

Regisseur: Sharif Abdel Mawla

Editor: Brian Ent, Pieter Bokhorst

Muziek: Audentity

Soundlogo: Soundsright

SoundDesign: Sauvage Sound

Post: Juice Studio

Mediabureau: Initiative



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken