Nationale Museumweek roept werknemers op MuseumVrij te vragen
- Bureaus
- 8 apr 2022 @ 14:07
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 apr 2022 @ 14:07
- Michiel van Zaane
De afgelopen twee jaar stonden musea flink onder druk. In opdracht van de Museumvereniging bedacht creatief bureau Tosti Creative de campagne MuseumVrij; werknemers worden opgeroepen om massaal MuseumVrij aan te vragen bij hun werkgever.
Museumvrij is een soort ijsvrij, maar dan anders. Even die eindeloze to-do list vergeten en inspiratie opdoen in een van de 450 musea in Nederland. Tijdens de Nationale Museumweek, die liep van 4 tot en met 10 april 2022, ging de campagne live. ‘We moeten zoveel en zijn continu bezig met het afvinken van onze to-do list. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat, net zoals sporten, ook een museumbezoek voor rust, inspiratie en energie zorgt. Toch schiet een bezoek aan het museum er vaak bij in omdat onze weekenden vaak al gevuld zijn met sociale verplichtingen. Uitgeput rollen we het weekend in en die rollen we vaak ook uitgeput weer uit. Dus waarom niet gewoon doordeweeks naar het museum? Het breekt de week en geeft je even een moment om op te kunnen laden. Daarom lanceren we MuseumVrij; de ruimte voelen en nemen om doordeweeks een museum te bezoeken. En na zo’n bezoek, ga je weer met nieuwe energie aan het werk’ aldus Roby Hormis van Tosti Creative.
Suzan Nuijen, Projectleider Nationale Museumweek voegt daar aan toe: ‘De Nationale Museumweek is dé campagneweek van ruim 450 musea. Binnen het thema ‘open je wereld’ gingen we op zoek naar een passende activatie. MuseumVrij nodigt bezoekers op een ludieke manier uit om de dag/week te breken in het museum. Musea zijn onze plekken van inspiratie en verwondering. Een ontmoetingsplaats die het gesprek activeert tussen mensen met verschillende achtergronden en wereldbeelden. Met MuseumVrij nodigen we het publiek uit om dat in het museum te ervaren: om je wereld te openen!’
Nationale Museumweek maakt het extra makkelijk voor werknemers om vrij te vragen. Werknemers kunnen zich aanmelden op Museumvrij.nl en ontvangen een e-mail die doorgestuurd kan worden naar de werkgever. De copy is zo geschreven, dat de aanvraag bijna niet te weigeren valt. Zodra de werkgever ingaat op het verzoek, ontvangt de werknemer direct bericht.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing