Suzuki komt met nieuwe merkpositionering
- Bureaus
- 15 apr 2022 @ 14:41
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 apr 2022 @ 14:41
- Michiel van Zaane
Op 18 april 2022 start Suzuki met haar nieuwe merkpositionering: ‘Serious about fun’. Deze introductie gaat gepaard met de lancering van een merkcampagne in de Nederlandse markt.
De positionering en campagne zijn tot stand gekomen in samenwerking met Branddoctors en TheMerge. Suzuki voert de nieuwe merkpositionering op alle kanalen door, van Suzuki.nl en campagnes tot de showroombeleving.
Anne Moser, Manager Marketing Suzuki Nederland: ‘Met ‘serious about fun’ creëren we een onderscheidende positie ten opzichte van andere merken. In de campagne combineren we bewust al onze productgroepen: auto's, motorfietsen en buitenboordmotoren. Zo maken we het waar op elk terrein. Samen met de nieuwe huisstijl zorgt dit ervoor dat we op alle kanalen een consistent verhaal vertellen aan consument.’
Alla Oosterling, Sr. Campagne Marketeer Suzuki Nederland: ‘Bij het ontwikkelen van de positionering en campagne stond de belevingswereld van onze klanten centraal. Meerdere keren tijdens het proces hebben we de tijd genomen om echt te luisteren en van ze te leren. Zo kwamen we erachter wat hen drijft, welke emotionele connectie zij hebben met hun voertuig en welke rol Suzuki daarin kan spelen.’
Frank Jockin, Creative Lead TheMerge: ‘Voor de commercial hebben we ‘documentair’ gefilmd. Met een kleine crew zijn we zoveel mogelijk herkenbare momenten gaan filmen. De meeste mensen die je ziet zijn ook echte Suzuki rijders. Ook hebben we veel aandacht besteed aan de muziek. Singer-songwriter Naaz wist precies de juiste snaar te raken in het nummer dat ze voor deze campagne heeft geschreven.’
De campagne is vanaf maandag 18 april te zien op TV, online en radio en wordt gefaseerd over alle kanalen uitgerold.
Credits:
Opdrachtgever: Suzuki
Positionering: Branddoctors
Campagne: TheMerge
Media: WaveMaker
Productie: Dpplr
Muziek: Vijay Kanhai, Naaz
Geluid: KlevR
Grading: De Grot
Voice over: Earforce
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing