Suzuki komt met nieuwe merkpositionering

Suzuki komt met nieuwe merkpositionering
  • Bureaus
  • 15 apr 2022 @ 14:41
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Op 18 april 2022 start Suzuki met haar nieuwe merkpositionering: ‘Serious about fun’. Deze introductie gaat gepaard met de lancering van een merkcampagne in de Nederlandse markt.

De positionering en campagne zijn tot stand gekomen in samenwerking met Branddoctors en TheMerge. Suzuki voert de nieuwe merkpositionering op alle kanalen door, van Suzuki.nl en campagnes tot de showroombeleving.

Anne Moser, Manager Marketing Suzuki Nederland: ‘Met ‘serious about fun’ creëren we een onderscheidende positie ten opzichte van andere merken. In de campagne combineren we bewust al onze productgroepen: auto's, motorfietsen en buitenboordmotoren. Zo maken we het waar op elk terrein. Samen met de nieuwe huisstijl zorgt dit ervoor dat we op alle kanalen een consistent verhaal vertellen aan consument.’

Alla Oosterling, Sr. Campagne Marketeer Suzuki Nederland: ‘Bij het ontwikkelen van de positionering en campagne stond de belevingswereld van onze klanten centraal. Meerdere keren tijdens het proces hebben we de tijd genomen om echt te luisteren en van ze te leren. Zo kwamen we erachter wat hen drijft, welke emotionele connectie zij hebben met hun voertuig en welke rol Suzuki daarin kan spelen.’

Frank Jockin, Creative Lead TheMerge: ‘Voor de commercial hebben we ‘documentair’ gefilmd. Met een kleine crew zijn we zoveel mogelijk herkenbare momenten gaan filmen. De meeste mensen die je ziet zijn ook echte Suzuki rijders. Ook hebben we veel aandacht besteed aan de muziek. Singer-songwriter Naaz wist precies de juiste snaar te raken in het nummer dat ze voor deze campagne heeft geschreven.’

De campagne is vanaf maandag 18 april te zien op TV, online en radio en wordt gefaseerd over alle kanalen uitgerold.

Credits:
Opdrachtgever: Suzuki
Positionering: Branddoctors
Campagne: TheMerge
Media: WaveMaker
Productie: Dpplr
Muziek: Vijay Kanhai, Naaz
Geluid: KlevR
Grading: De Grot
Voice over: Earforce

 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken