Vitakruid zet stap naar het grote publiek

Vitakruid zet stap naar het grote publiek
  • Bureaus
  • 5 apr 2022 @ 08:54
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesMarketing

Vitakruid is een marktleider in orthomoleculaire vitaminen- en voedingssupplementen in Nederland. Maar nog een grote onbekende bij de massa, en daar komt nu verandering in.

Vitakruid introduceert zichzelf bij het grote publiek met de nieuwe uitgesproken campagne 'Slik niet zomaar alles', gemaakt door DDB Unlimited.

De vitaminen- en voedingssupplementenmarkt is druk bezet. En tegelijkertijd een markt met weinig onderscheidend vermogen. Nagenoeg alle merken hanteren in communicatie het kwaaltje-oplossing construct. Vitakruid brengt daar radicaal verandering in met een nieuwe campagne onder het thema ‘Slik niet zomaar alles’ waar de adviesfunctie van het merk, opgebouwd vanuit het therapeutische fundament, de hoofdrol speelt in plaats van specifieke producten. De afgelopen tijd werkte Vitakruid intensief samen met DDB Unlimited aan het hele traject van merkdefinitie tot en met de campagne. 

Bob van Inge, directeur/eigenaar Vitakruid: '"Slik niet zomaar alles" focust zich op het feit dat iedereen anders is en dus ook andere vitamines en supplementen nodig heeft. Dat begint bij kennis en persoonlijk advies. Op vitakruid.nl kunnen mensen gratis persoonlijk advies krijgen, de vitamine test doen, via blogs meer kennis opdoen of een advies gevend verkooppunt vinden. Met deze campagne willen we meer mensen hierop wijzen. DDB heeft daar op een zeer creatieve wijze invulling aan gegeven.'

In de campagne voeren we verschillende hoofdpersonages op die in alledaagse situaties ieder op hun manier enorm over zijn of haar grenzen laten gaan en dat nog ‘slikken’ ook. In de absolute climax van deze situaties breekt Vitakruid telkens in en komt met gepast advies: ‘Slik niet zomaar alles.’ Want als je wil weten wat je wél moet slikken, dan moet je bij Vitakruid zijn.

Milo van der Meij, Business Director bij DDB: 'Het was een feestje om voor zo’n ambitieus merk te mogen werken en zowel in strategie als in creatie iets heel memorabels neer te kunnen zetten.'

Tom de Groot, Strateeg bij DDB: 'Iedereen weet dat wanneer je vitaminen en supplementen slikt je al een stap in de goede richting zet, maar veel mensen twijfelen toch over wat en hoeveel ze nou echt moeten ‘slikken’. Op deze twijfel konden we ideaal inspelen met de onderscheidende en persoonlijke adviesrol van Vitakruid. Om zo een impactvolle en memorabele campagne neer te zetten.'

Credits:

Bureau: DDB Unlimited

Productie: Hobbyfilm, regie Magnus Renfors

Verantwoordelijk bij Vitakruid:

Bob van Inge, Nelleke Kloet en Rogier Nederlof

Kijk hier voor de tvc 'Beddenzaak', hier voor Kliniek en zie onder voor 'School'.

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken