Vitakruid zet stap naar het grote publiek
- Bureaus
- 5 apr 2022 @ 08:54
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesMarketing
- 5 apr 2022 @ 08:54
- Peter van Woensel Kooy
Vitakruid is een marktleider in orthomoleculaire vitaminen- en voedingssupplementen in Nederland. Maar nog een grote onbekende bij de massa, en daar komt nu verandering in.
Vitakruid introduceert zichzelf bij het grote publiek met de nieuwe uitgesproken campagne 'Slik niet zomaar alles', gemaakt door DDB Unlimited.
De vitaminen- en voedingssupplementenmarkt is druk bezet. En tegelijkertijd een markt met weinig onderscheidend vermogen. Nagenoeg alle merken hanteren in communicatie het kwaaltje-oplossing construct. Vitakruid brengt daar radicaal verandering in met een nieuwe campagne onder het thema ‘Slik niet zomaar alles’ waar de adviesfunctie van het merk, opgebouwd vanuit het therapeutische fundament, de hoofdrol speelt in plaats van specifieke producten. De afgelopen tijd werkte Vitakruid intensief samen met DDB Unlimited aan het hele traject van merkdefinitie tot en met de campagne.
Bob van Inge, directeur/eigenaar Vitakruid: '"Slik niet zomaar alles" focust zich op het feit dat iedereen anders is en dus ook andere vitamines en supplementen nodig heeft. Dat begint bij kennis en persoonlijk advies. Op vitakruid.nl kunnen mensen gratis persoonlijk advies krijgen, de vitamine test doen, via blogs meer kennis opdoen of een advies gevend verkooppunt vinden. Met deze campagne willen we meer mensen hierop wijzen. DDB heeft daar op een zeer creatieve wijze invulling aan gegeven.'
In de campagne voeren we verschillende hoofdpersonages op die in alledaagse situaties ieder op hun manier enorm over zijn of haar grenzen laten gaan en dat nog ‘slikken’ ook. In de absolute climax van deze situaties breekt Vitakruid telkens in en komt met gepast advies: ‘Slik niet zomaar alles.’ Want als je wil weten wat je wél moet slikken, dan moet je bij Vitakruid zijn.
Milo van der Meij, Business Director bij DDB: 'Het was een feestje om voor zo’n ambitieus merk te mogen werken en zowel in strategie als in creatie iets heel memorabels neer te kunnen zetten.'
Tom de Groot, Strateeg bij DDB: 'Iedereen weet dat wanneer je vitaminen en supplementen slikt je al een stap in de goede richting zet, maar veel mensen twijfelen toch over wat en hoeveel ze nou echt moeten ‘slikken’. Op deze twijfel konden we ideaal inspelen met de onderscheidende en persoonlijke adviesrol van Vitakruid. Om zo een impactvolle en memorabele campagne neer te zetten.'
Credits:
Bureau: DDB Unlimited
Productie: Hobbyfilm, regie Magnus Renfors
Verantwoordelijk bij Vitakruid:
Bob van Inge, Nelleke Kloet en Rogier Nederlof
Kijk hier voor de tvc 'Beddenzaak', hier voor Kliniek en zie onder voor 'School'.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing