Volkswagen positioneert zich als betrouwbaar

Volkswagen positioneert zich als betrouwbaar
  • Bureaus
  • 5 apr 2022 @ 09:52
  • 13673 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Volkswagen ging samen met dentsuACHTUNG!, Branddoctors, MediaCom | Greenhouse en business consultancy Flowresulting op zoek naar waarom mensen voor Volkswagen kiezen.

Daaruit werd duidelijk dat de betrouwbaarheid van Volkswagen volgens de bureaus ‘nog steeds onbetaalbaar is, maar dat de verwachtingen van consumenten verder reiken dan een goed werkende auto.’

In tijden van snelle verandering vinden consumenten het belangrijk om een auto(merk) te hebben dat zijn verantwoordelijkheid neemt en waarop ze kunnen rekenen, aldus dentsuACHTUNG! Berno Schokker, head of Marketing Communication Volkswagen: ‘Ik ben uitermate trots op de nieuwe geïntegreerde strategie, die is gestoeld op een sterk klantinzicht. Het is een leidraad voor het hele merk waarin business-strategie, merkstrategie én de kenmerkende humoristische creatieve uitwerking hand in hand gaan. Dit voelt als een logische stap in de rijke legacy van ons iconische merk.’

Boris Nihom (Managing Director dentsuACHTUNG!): ‘Het door ons ontwikkelde merkidee is een kompas dat in alle facetten van het merk voelbaar moet zijn. Deze mentaliteit wordt nu door Volkswagen in de gehele journey doorvertaald: van campagnes tot website en van dealer beleving tot aftersales.’

Van vader op zoon

De nieuwe positionering wordt afgetrapt met een eerste campagne die inspeelt op het inzicht dat een Volkswagen dusdanig betrouwbaar is dat je ‘m aan je kinderen zou toevertrouwen. Voor tell-communicatie werd een modulair videoconcept ontwikkeld dat de verschillende merkwaarden en features van Volkswagen zal belichten.

Op dit moment zijn Volkswagen en dentsuACHTUNG! ook bezig met de ontwikkeling van een campagne voor de langverwachte introductie van de ID. Buzz in Nederland.

 

Credits

Opdrachtgever: Berno Schokker, Annemarije van Zandwijk (Volkswagen Nederland)

Concept & Strategie: dentsuACHTUNG!

Productiemaatschappij: Czar

Regisseur: Bart Timmer

Producer: Carolien Eversdijk

Executive producer: Karlijn Paardekooper

Offline editor: Jorien Voogt

Grading: Joppo / De Grot

Sound design: Public Audio

Media: MediaCom | Greenhouse

 




Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken