XXS wint Mitsubishi Motors Europe pitch
- Bureaus
- 20 apr 2022 @ 16:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 apr 2022 @ 16:13
- Sjaak Hoogkamer
Na het winnen van de pitch ontwikkelde XXS Amsterdam een campagne gebaseerd op het concept ‘I Love to Cross Worlds’ voor de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.
In de briefing vroeg het automerk ‘om een verschuiving van traditionele, product gedreven communicatie naar een campagne waar de klant centraal staat.’ Volgens XXS ‘met een duidelijke focus op de drijfveren, mentaliteit en levensstijl van de doelgroep.’
De campagne 'I love to cross worlds' bestaat uit tv-commercials, online video's, pre-rolls, bumpers, (D)OOH en banners en zal dit voorjaar live gaan.
Alex Thomas, marketing director MME: ‘De uitdaging was om de kernwaarden van de doelgroep en het merk met elkaar te laten matchen. En tegelijkertijd te onderstrepen hoe de Eclipse Cross PHEV het dagelijkse leven haar bestuurders faciliteert en verbetert. We wilden een stap voorwaarts zetten in de manier waarop we over het merk in Europa communiceren. Het doel was een campagne met veel impact, gericht op avontuurlijke persoonlijkheden in plaats van een rechttoe rechtaan, demografische doelgroep. Terwijl we trouw blijven aan onze merkwaarden en DNA. XXS begreep meteen dat we het meenden, toen we zeiden dat we iets totaal anders wilden doen.’
Sanne Tolsma, managing director XXS: ‘In de campagne hebben we het Mitsubishi merk-DNA en de Japanse roots naar voren gebracht. Op een impactvolle manier, die avontuurlijk ingestelde klantengroepen aanspreekt. We zagen meteen mogelijkheden om het karakter van Mitsubishi te benadrukken.’
Credits
Opdrachtgever: Mitsubishi Motors Europe
Concept & creatie: XXS Amsterdam
Productie: This is US.
Animatie: Dead Pixel Animatie
Muziek & geluidsontwerp: Sound Circus
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing