Fotografe Lois Cohen naar Halal

Fotografe Lois Cohen naar Halal
  • Bureaus
  • 20 mei 2022 @ 08:04
  • 12082 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Halal heeft fotografietalent Lois Cohen binnengehaald. Volgens het bureau weerspiegelt haar ‘impactvolle werk een allesomvattende diversiteit en veelheid van werelden.’

Halal medeoprichter, uitvoerend producent en partner Gijs Determeijer: ‘Haar conceptuele werk laat zien dat wat in werkelijkheid niet naast elkaar kan bestaan, in haar werelden wél kan - in perfecte harmonie. Door haar ongebruikelijke jeugd en levenservaring is haar eigenzinnige stem ontwikkeld, onmiskenbaar beïnvloed door haar passie voor alles wat kinds, eigenzinnig en obscuur is.’

Een ander groots thema in haar werk is volgens Determeijer ‘het vinden en fotograferen van uitzonderlijke persoonlijkheden.'

Ze viert hiermee de rijke veelzijdigheid en diversiteit van het menselijke.’ De underdog en excentriekeling worden dan ook regelmatig in de spotlight gezet, hen het platform gevend dat ze verdienen.

Determeijer: ‘We hebben Lois’ werk met groeiende verwondering en respect in de gaten gehouden. Nu ze deel uitmaakt van onze familie kunnen we onszelf eigenlijk niet gelukkiger prijzen. Haar talent om werelden te creëren die de kijker kunnen raken op een duidelijk surrealistische maar toch ook zo'n levensechte manier is ongelofelijk.’

Cohen werkte recentelijk aan de Spring Summer 22 campaign voor OBEY.

Voor de campagne werkte ze samen met een aantal van de beste Mexicaanse creatives om samen een controversieel punt te maken: hoe kunnen we nog het leven vieren in deze moeilijke tijden, zonder ons ongemakkelijk of bezwaard te voelen? De shoot is gebaseerd op de ‘Salon de Fiestas’-markten uit Mexico City, waar voor elk mogelijk denkbare gelegenheid een extreem toegewijde selectie feestartikelen te vinden is.

Cohen (zie hier boven op een zelfportret), geïnspireerd door artiesten en personages als Mike Kelly, Marina Abramovich maar ook Lil Kim en Tank Girl, was al een fan van HALAL voor ze zich bij hen aansloot: ‘Halal is al altijd mijn favoriete film & fotografie agentschap uit Nederland geweest. Ik ben ontzettend blij er nu deel van uit te maken.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken