G-Star en The Family maken duurzaam statement
- Bureaus
- 23 mei 2022 @ 12:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 mei 2022 @ 12:26
- Sjaak Hoogkamer
De internationale campagne vormt de aftrap van G-Stars RAW Responsibility programma waarmee het jeansmerk aankondigt vóór 2030 alleen nog met afbreekbare materialen te willen werken en onder andere levenslange garantie wil geven op de nieuwe capsulecollectie voor vrouwen en mannen.
In de film, geproduceerd door Halal, zien we de hoofdpersoon door vier seizoenen – van de lente tot de winter – lopen en met deepfake technologie gracieus ouder worden, net als zijn jeans.
De film kwam mede tot stand door Ambassadors en AI-specialist Revel.ai, die een digitale versie van de hoofdpersoon maakten en hem rimpel voor rimpel en haar voor haar ouder lieten worden.
Joris Kuijpers, Executive Creative Director van The Family: ‘In de basis gaat deze film over G-Stars ambitie om de impact/footprint van jeansproductie sterk te verminderen, zonder afbreuk te doen aan iets wat wereldwijd zo geliefd is. Afval is een van grootste problemen van de mode-industrie. Wat het mooie is van denim, is dat het een leven lang kan meegaan als je er goed voor zorgt en het mooie slijten ervan omarmt. Bij G-Star praten we vaak over de levensduur en de verschillende stages van (raw) denim. Nieuw, washed, bleached, deconstructed en reconstructed; alle fases hebben hun eigen look en vanuit dat perspectief gaat denim dus een leven lang mee.Dat is precies wat regisseur Paul Geusebroek laat zien in zijn film.Sterker nog, hij heeft in mijn ogen een film gemaakt die marketing overstijgt; het is een elegant, menselijk verhaal geworden.’
Schoonheid
De boodschap moet volgens het modemerk duidelijk zijn: de keuze voor kwaliteitsdenim is een verantwoordelijkere, meer duurzame keuze voor je kledingkast en de wereld.
Gwenda van Vliet, CMO van G-Star: ‘Pure denim ís ons DNA. Als geen ander houden wij van het ouderdomsproces van jeans en wij zijn er heel blij mee hoe de schoonheid daarvan verfilmd is in onze nieuwe wereldwijde campagne die we samen hebben gemaakt met The Family. Dit is echt een oproep om je jeans te (her)waarderen en deze langer te dragen dan een paar seizoenen. Sterker nog, to wear your denim till the end.’
De campagne zal vanaf juni extra gepusht worden in Nederland, Duitsland, Japan, Zuid-Afrika en de Verenigde Staten.
Credits
Klant: G-Star RAW
Bureau: The Family Amsterdam
Productiemaatschappij: Halal Amsterdam
Regisseur: Paul Geusebroek
DOP: Albert Salas
Executive producer: Job Sanders
Senior producer: Natalie Wetherell
Service production company: Solent
VFX: Ambassadors
Deep Fake: Revel.Ai
Grading: Crabsalad
Offline edit: Brian Ent
Muziek: Sizzer
Audiomix: Sauvage Sound
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing