Nieuwe campagne: Sanquin doet meer dan bloed inzamelen

Nieuwe campagne: Sanquin doet meer dan bloed inzamelen
  • Bureaus
  • 10 mei 2022 @ 08:03
  • 10905 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De nieuwe campagne ‘Zoveel meer dan een bloedbank’ - ontwikkeld door True Ideas – laat zien dat Sanquin meer doet dan bloed inzamelen. De non-profit organisatie zit ook bovenop verschillende gezondheidsinnovaties. Met de campagne wil Sanquin haar brede rol laten zien.

Sanquin werkt – deels in samenwerking met partners – aan verschillende gezondheidsinnovaties. Zo wordt er plasma uit bloed gehaald om levensreddende medicijnen te maken. Er wordt gewerkt aan behandelingen tegen kanker. En met een ‘bloedvat-op-een-chip’ wordt de veiligheid van medicijnen getest.

In de campagne worden onderzoekers ‘op de bloedbank’ gezet om verschillende innovaties uit te lichten. De bank is letterlijk en figuurlijk een drager voor het grotere verhaal van Sanquin, dat nog maar weinig mensen kennen. De campagne heeft niet als doel om donoren te werven, maar moet bijdragen aan bekendheid en bewustwording.

De campagne loopt vanaf 10 mei 2022 online en op social media. De campagnevideo is hier te zien.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken