Sofie Lucassen senior PR adviseur HPB
- Bureaus
- 6 mei 2022 @ 10:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 mei 2022 @ 10:47
- Sjaak Hoogkamer
HPB/Het PR Bureau versterkt zich met de komst van senior PR adviseur Sofie Lucassen. Zij gaat aan de slag voor merken zoals Allego, Wavin Benelux, Indeed en APG. Tevens maakt het bureau bekend dat het gaat samenwerken met Motivaction bij onderzoek naar het belang van duurzaamheid bij bedrijven.
Met de komst van Lucassen (zie foto boven) breidt HPB de corporate sustainability en B2B tak van het bureau verder uit.
Hiervoor werkte ze als communicatiespecialist bij de provincie Zuid-Holland, waar zij onder meer verantwoordelijk was voor de profilering van politieke bestuurders. ‘Ik vind het belangrijk om te werken voor merken en organisaties die goed zijn voor mens, milieu en maatschappij. Bij HPB val ik met mijn neus in de boter: ik kan hier maatschappelijke impact maken, maar wel met de snelheid van een bureau. De recent ontwikkelde F+A+M+E formule van HPB is voor mij de kers op de taart.’
Maatschappelijke impact
Jacqueline Bosselaar, CEO van HPB: ‘We zien dat klanten met een oprechte maatschappelijke betekenis een hogere merkwaarde hebben en sneller groeien dan bedrijven die dat niet hebben. Met ruim zes jaar ervaring van Sofie in het maatschappelijke en politieke veld bieden we onze klanten een stevige en energieke sparringpartner voor zowel interne- als externe stakeholders.’
Het onderzoeksbureau Motivaction en HPB gaan om die reden dan ook nauwer samenwerken en het belang van de maatschappelijke rol van bedrijven bij het Nederlandse publiek in beeld brengen.
Lucassen krijgt in dat project een rol. Begin juni starten beide bedrijven een grootschalig onderzoek naar de vraag hoe consumenten het belang van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoord ondernemen zien. Ook wordt bekeken hoe het duurzame gedrag van Nederlanders is veranderd door de jaren heen en welke van de internationale ‘Sustainable Development Goals’ zij het belangrijkst vinden en waarom.
De resultaten bieden bedrijven inzicht in hoe het staat met hun maatschappelijke imago en welke stappen zij kunnen zetten op het gebied van duurzaam ondernemen. Voor het onderzoek wordt gebruikgemaakt van de zogenoemde Maatschappelijke Impact Monitor (MIM), waarmee Motivaction al sinds 2009 de maatschappelijke impact van bedrijven in relatie tot de merkvoorkeur van consumenten onderzoekt. Bedrijven kunnen tegen betaling deelnemen en zich aanmelden bij HPB.
Fotografe: Suzan Alberts
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing