Sofie Lucassen senior PR adviseur HPB

Sofie Lucassen senior PR adviseur HPB
  • Bureaus
  • 6 mei 2022 @ 10:47
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

HPB/Het PR Bureau versterkt zich met de komst van senior PR adviseur Sofie Lucassen. Zij gaat aan de slag voor merken zoals Allego, Wavin Benelux, Indeed en APG. Tevens maakt het bureau bekend dat het gaat samenwerken met Motivaction bij onderzoek naar het belang van duurzaamheid bij bedrijven.

Met de komst van Lucassen (zie foto boven) breidt HPB de corporate sustainability en B2B tak van het bureau verder uit. 

Hiervoor werkte ze als communicatiespecialist bij de provincie Zuid-Holland, waar zij onder meer verantwoordelijk was voor de profilering van politieke bestuurders. ‘Ik vind het belangrijk om te werken voor merken en organisaties die goed zijn voor mens, milieu en maatschappij. Bij HPB val ik met mijn neus in de boter: ik kan hier maatschappelijke impact maken, maar wel met de snelheid van een bureau. De recent ontwikkelde F+A+M+E formule van HPB is voor mij de kers op de taart.’

Maatschappelijke impact

Jacqueline Bosselaar, CEO van HPB: ‘We zien dat klanten met een oprechte maatschappelijke betekenis een hogere merkwaarde hebben en sneller groeien dan bedrijven die dat niet hebben. Met ruim zes jaar ervaring van Sofie in het maatschappelijke en politieke veld bieden we onze klanten een stevige en energieke sparringpartner voor zowel interne- als externe stakeholders.’

Het onderzoeksbureau Motivaction en HPB gaan om die reden dan ook nauwer samenwerken en het belang van de maatschappelijke rol van bedrijven bij het Nederlandse publiek in beeld brengen.

Lucassen krijgt in dat project een rol. Begin juni starten beide bedrijven een grootschalig onderzoek naar de vraag hoe consumenten het belang van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoord ondernemen zien. Ook wordt bekeken hoe het duurzame gedrag van Nederlanders is veranderd door de jaren heen en welke van de internationale ‘Sustainable Development Goals’ zij het belangrijkst vinden en waarom.

De resultaten bieden bedrijven inzicht in hoe het staat met hun maatschappelijke imago en welke stappen zij kunnen zetten op het gebied van duurzaam ondernemen. Voor het onderzoek wordt gebruikgemaakt van de zogenoemde Maatschappelijke Impact Monitor (MIM), waarmee Motivaction al sinds 2009 de maatschappelijke impact van bedrijven in relatie tot de merkvoorkeur van consumenten onderzoekt. Bedrijven kunnen tegen betaling deelnemen en zich aanmelden bij HPB.

 Fotografe: Suzan Alberts

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken