Validators: 'Consumenten zijn op een hele andere manier met merken bezig dan wij vakidioten'

Validators: 'Consumenten zijn op een hele andere manier met merken bezig dan wij vakidioten'
  • Bureaus
  • 19 mei 2022 @ 08:00
  • 35405 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekMarketing

Jelmer Wit (links op de foto), Client Consultant, en Bart Massa (rechts op de foto), Business Manager, spreken samen namens communicatie- en merkonderzoekbureau Validators tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

1 Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Massa: ‘Het ontmoeten van klanten en prospects en praten over het vak is een belangrijke manier voor alle bezoekers om zich verder te ontwikkelen. Door kennis uit te wisselen helpen we elkaar aan nieuwe inzichten en input om net weer dat stapje beter te worden.’

2 Wat hopen jullie dat de bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Wit: ‘Dat consumenten op een hele andere manier met merken bezig zijn dan wij vakidioten. Onze presentatie is geslaagd als wij de bezoekers hebben overtuigd van de noodzaak om het perspectief en (on)bewust gedrag van consumenten centraal te stellen.

3 Vertel iets over jullie bureau Validators…
Wit: ‘Validators is een bureau dat gespecialiseerd is in merk- en communicatieonderzoek. Het grote voordeel van onze onderzoeksmethodes is dat wij ze gemakkelijk kunnen aanpassen op de wensen van de klant. Wij helpen dan ook een breed scala aan klanten om merkgroei te realiseren; van wereldwijde corporates tot lokale spelers, van overheid tot non-profit.’

4 Waar positioneert Validators zich ten opzichte van de concurrentie?
Massa: ‘Door middel van innovatieve tools laat Validators merken echt door de ogen van consumenten kijken.’

5 Wat is jullie persoonlijke drijfveer?
Wit: ‘Innovatie zit in ons DNA. Niet alleen ik zelf, maar met mij velen binnen Validators, worden enthousiast van het inzetten van innovatieve onderzoekstools om merken te voorzien van pragmatische inzichten. We helpen merken hun communicatie te optimaliseren en zo effectiever te maken.’

6 Is er nog marketing buiten internet?
Massa: ‘Zeker, alhoewel internet steeds belangrijker wordt in het bereiken van specifieke doelgroepen is tv nog steeds een belangrijk medium. Helemaal als het gaat om het overbrengen van een gevoel of emotie. Daarnaast is het toevoegen van bijvoorbeeld (D)OOH of branded content aan een crossmediale campagne vaak van grote meerwaarde. Kortom, je enkel richten op communicatie via internet is lang niet altijd de meest efficiënte weg naar succes.’

Over Bart Massa
‘Bart is Business Manager en MT-lid bij Validators. Met een voorliefde voor het in kaart brengen van (onbewust) consumentengedrag helpt Bart merken met het oplossen van strategische merk- en communicatievraagstukken voor de lange en korte termijn.’

Over Jelmer Wit
‘Jelmer is Client Consultant bij Validators. Hij heeft een grote interesse in consumentenwetenschappen en ervaring opgedaan bij verschillende FMCG-merken. Hij is expert op het gebied van merkonderzoek, branding en onbewust consumentengedrag en deelt zijn kennis over deze onderwerpen veelvuldig in workshops en presentaties.’

SNEAK PEAK PRESENTATIE
Claiming Pole Position: jouw merk vooraan in het consumentbrein!

‘Consumenten zijn nauwelijks bezig met merken. Hoe zorg je er dan voor dat op een aankoopmoment wél aan jouw merk wordt gedacht? Geen eenvoudige klus. Helemaal als je bedenkt dat marketeers wél een groot deel van hun dag met merken bezig zijn en daardoor niet altijd in staat zijn om vanuit het consumentenperspectief te kijken. Met inzichten uit de consumentenpsychologie, onderzoek en praktijkvoorbeelden leggen we uit hoe jij dat felbegeerde plekje in het consumentenbrein bemachtigt. Zo bieden we pragmatische tips en behoeden we je voor veelvoorkomende valkuilen.’

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de hoofdrol. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken